نماینده مردم رامیان و آزادشهر گفت: به مخالفان می‌گویم نباید به حوزه فرهنگ و ارشاد نگاه سیاسی و حزبی داشته باشیم.

موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ابراهیمی نماینده مردم رامیان و آزادشهر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: ما در این حوزه نیاز به کسی نداریم که فقط مدیر باشد، خودش هم باید اهل علم و فرهنگ باشد وگرنه هیچ کدام از چالش ها و تنش های فرهنگ و مدیریت فرهنگی کشور برطرف نمی شود.

موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: عرصه فرهنگ جزء با گفت‌وگو قابل مدیریت نیست خوشبختانه ما مدیران زیادی داشتیم که هر کدام با زحماتی که کشیدند به سطوحی از موفقیت رسیدند اما اکنون که نگاه می کنیم متوجه میشویم چون وزارت فرهنگ وارشاد اسلام در مرز امور فرهنگی و هنری با دستورات متعالی دین مبین اسلام واقع شده ما نیاز به یک شخصیت چندوجهی و یک روشنفکر دینی داریم که هم با اصول دین آشنا باشد و هم خودش اهل فرهنگ باشد و بتواند با اهل فرهنگ و هنر به گفت‌وگو بنشیند و میان این دو حوزه آشتی هم افزایی ایجاد کند.

ابراهیمی با بیان اینکه آقای صالحی یک روشنفکر تمام عیار دینی است افزود: امروز جمهوری اسلامی به چنین شخصیت هایی نیاز دارد تا بتواند گسست هایی را که به طور طبیعی در جامعه به وجود آمده را ترمیم کند.

موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امروز همه دشمنان جمهوری اسلامی تلاش می کنند در میان گذشته و حال میان جمهوریت و اسلامیت نظام، میان دین و زندگی روزمره ما فاصله ایجاد کنند، ما برای مقابله با این طرح ها نیاز به پل هایی مثل آقای صالحی نیاز داریم.

ابراهیمی بیان داشت: من به مخالفان محترم عرض می کنم ما به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید نگاه سیاسی و حزبی داشته باشیم تجربه های این 4 دهه نشان داده که مدیرانی که پا در یک از این دو عرصه نگذاشتند موفقیت چندانی نداشتند.

وی گفت: مسئله ما به خصوص در شرایط امروزی گفت‌وگو و تعامل است کسی را می‌خواهیم که نفوذ کلام چندجانبه داشته باشد خودش اصول را قبول داشته باشد و بتواند بقبولاند خودش مسایل فرهنگ را بفهمد و بفهماند. خودش بتواند اقتضائات بشناسد دیپلماسی داشته باشد و بتواند از زبان پاسداری کند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: جامعه امروزی جامعه ایرانی توسعه یافته متناسب با مقضیات فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی خود و متکی به اصول ا خلاقی خود و ارزشهای اسلامی، ملی و انقلابی با تاکید بر مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی و آزادی های مشروط، حفظ کرامت و حقوق انسان و بهره مندی از امنیت اجتماعی، حمایت از نویسندگان، شعرا، هنرمندانم، معرفی و بزرگداشت علما و شخصیت های فرهنگی جهان اسلام و حمایت از تشکل ها صنفی و حرفه ای را می توان در برنامه های پیشنهادی صالحی دید.

موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان نماد اعتبار پیش از ورود ایشان هم از نظر مکانی و هم از نظر اجرایی مبتلا به مسائلی بود که از ارزش آن می کاست اما او توانست با همان روحیه کارآمدی سالم، آرام و ریشه ای امور اجرایی این نمایشگاه را به اهالی نشر و کتاب واگذار کند چون این واگذاری سالم و روان بود هیچ مشکلی پیدا نکرد.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

جزئیات رای اعتماد به سیدعباس صالحی 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار