همکاری در عرصه ریلی محور مذاکرات عبدالله و نخست وزیر قزاقستان

بهبود ظرفیت حمل و نقل منطقه‌ای و دورنمای همکاری 2 کشور در عرصه ساخت خطوط ریلی از موضوعاتی بود که عبدالله و نخست وزیر قزاقستان به بررسی آن پرداختند.

همکاری در عرصه ریلی محور مذاکرات عبدالله و نخست وزیر قزاقستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی افغانستان در سفر به قزاقستان با «باقت جان ساگین تایف» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات دورنمای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و اجرای توافق‌های رؤسای جمهور 2 کشور در سفر رئیس جمهور افغانستان به «آستانه» در نوامبر سال 2015 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی اقدامات برای بهبود ظرفیت حمل و نقل منطقه و دورنمای همکاری 2 کشور در عرصه ساخت خطوط ریلی و همچنین تداوم تعاملات آستانه و «کابل» در زمینه آموزش و پرورش از دیگر موضوعاتی بود که مقامات بلند پایه قزاق و افغان به آن پرداختند.

مبادله تجاری میان قزاقستان و افغانستان در سال گذشته میلادی 489.4 میلیون دلار را تشکیل داد که 486.8 میلیون دلار از آن به صادرات و 2.5 میلیون دلار بقیه به واردات مرتبط است.

طی ژانویه تا می سال 2017 میلادی گردش مالی میان 2 کشور 195.8 میلیون دلار برآورد شده که صادرات 195.2 میلیون دلار و واردات 0.6 میلیون دلار را تشکیل داده است.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار