فارس برای میزبانی رقابت های جهانی رزمی سواره کاندید شد.

فارس کاندید میزبانی مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ برای میزبانی از مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره یا همان کمانگیری روی اسب، نماینده فدراسیون سوارکاری عازم استان فارس پایتخت فرهنگی و تاریخی ایران شد و از نزدیک امکانات، زیرساخت ها، مکان های برگزاری و پتانسیل های موجود ورزش سوارکاری استان فارس را مورد ارزیابی قرار داد .

علی قورچیان مسئول کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی سوارکاری با ابراز رضایت از امکانات موجود در استان فارس گفت: پیش از این فکر نمی کردم در فارس این پتانسیل و زیرساخت لازم برای رشته سوارکاری وجود داشته باشد اما با بازدید امروز نسبت به برگزاری و میزبانی مسابقات جهانی هنرهای رزم سواره در استان فارس امیدوار شدم .

قورچیان افزود: گزارش و تصاویر بازدید امروز را به فدراسیون جهانی سوارکاری ارسال خواهم کرد تا در 10 روز آینده از میان استان های یزد یا فارس، میزبان مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره انتخاب شود .

با هماهنگی های به عمل آمده در صورت موافقت فدراسیون جهانی سوارکاری با میزبانی استان فارس برای مسابقات جهانی رزمی سواره، این رقابت ها با عنوان تخت جمشید برگزار می شود.

استان فارس برای برگزاری این مسابقات پارک جنگلی و پیست سوارکاری زرقان را در نظر گرفت و نماینده فدراسیون سوارکاری از این مکان ها بازدید کرد.

مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره برای نخستین بار است که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد و کشورهایی همچون ایران، لهستان، مجارستان، کره جنوبی و فنلاند در آن حضور خواهند داشت .

گفتنی است، هنرهای رزمی سواره یا تیراندازی با کمان روی اسب رشته ای است که ریشه در فرهنگ و پیشینیان سرزمین کهن ایران زمین دارد و حال در قالب رقابت های جهانی قرار است به زادگاه اصلی خود بازگردد.

رقابت های هنرهای رزمی سواره اوایل آذرماه به میزبانی ایران برگزار می شود .

انتهای پیام/ن

ایران میزبان مسابقات جهانی رزمی سواره

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار