مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا و یاران باوفای ایشان، محافل عزای حسینی در یک هزار و ۲۳۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در نشست کانون‌های مساجد فارس ضمن تشریح برنامه‌های ویژه ماه محرم در این مراکز گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس با همکاری دیگر اصحاب و فعالان مساجد همزمان با فرارسیدن محرم الحرام به برنامه‌ریزی برگزاری برنامه‌های ویژه این ایام پرداخته و با سیاهپوش کردن مساجد و نصب پرچم‌های عزا در خیابان‌ها و معابر، مقدمات برگزاری محافل عزای حسینی را فراهم کرده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس افزود: یک هزار و ۲۳۳ باب کانون فرهنگی ـ هنری مساجد فارس مراسم عزاداری و سوگواری محرم را با عشق به سالار شهیدان کربلا و به صورت خودجوش برگزار می‌کنند که هر ساله مورد استقبال عموم ارادتمندان خامس آل عبا(ع) قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: بنا به گزارش‌های رسیده، مراسم روضه و نوحه‌خوانی با سخنرانی واعظان، ائمه جمعه و جماعات با نوای مداحان اهل بیت(ع) از اول محرم برگزار می‌شود و در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می‌رسد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس تاکید کرد: نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های مساجد با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزارکننده برنامه هستند و از این راه عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان کربلا به نمایش می‌گذارند.

او افزود: برپایی موکب‌های پذیرایی و ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران حسینی نیز از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد است که با توزیع چای، آب و شربت و همچنین توزیع غذای گرم در پایان مجالس همراه است.

امیدی تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله مسابقات نقاشی، کتابخوانی، نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، نمایشگاه‌های روایت کننده واقعه کربلا، حضور در برگزاری تعزیه‌خوانی و نشست‌های بصیرتی همراه با پرسش و پاسخ به شبهات نوجوانان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس با بیان اینکه محافل عزا در ماه‌های محرم و صفر در برخی مساجد تداوم دارد، گفت: برخی کانون‌های مساجد همچنین مسابقه حفظ زیارت عاشورا، حلقه‌های معرفت با موضوع تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، محافل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم و ختم صلوات و اهدای ثواب طرح تلاوت نور به پیشگاه شهدای کربلا را نیز در برنامه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.

او بیان کرد: اجرای برنامه‌های ویژه امر به معروف و نهی از منکر در هفته احیای این فریضتین، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تکریم پیشکسوتان عزاداری و پیرغلامان حضرت امام حسین(ع)، برگزاری ویژه برنامه جهت کودکان سه الی ۶ ساله با موضوعات مختلف از جمله قصه‌گویی با محتوای کربلا و عاشورا، نقاشی با موضوع سه ساله کربلا حضرت رقیه (س) نیز در ماه‌های محرم و صفر اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار