شهرستان شادگان در تولید خرمای استعمران جایگاه ویژه ای در استان خوزستان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی، مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با اشاره تعیین قیمت خرید خرمای کشاورزان در سال 96، بیان کرد: امسال هر کیلوگرم خرمای استعمران با قیمت 2هزار و 100 تومان است از کشاورزان شادگانی خریداری می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان شادگان در تولید خرمای استعمران جایگاه ویژه‌ای در استان دارد، اذعان داشت: سطح زیر کشت نخیلات شادگان 13هزار و 600 هکتار است که از این میزان حدود 10هزار و 600هکتار آن بارور هستند.
حمادی تصریح کرد: امسال با توجه به خشکسالی و خشک بودن رودخانه جراحی خسارات فراوانی به نخلستان‌های شادگان وارد شد و پیش بینی می‌شود تنها حدود 40 هزار تن خرما از نخیلات شادگان برداشت شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان اظهار داشت: قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم خرمای استعمران 2 هزار و 100 تومان است که 250 تومان از این مبلغ بابت هزینه‌هایی شامل جمع‌آوری، صندوق‌گیری و حمل‌ونقل تا درب کارگاه است کسر می شود.
این مقام مسئول با بیان این‌که این هزینه‌های جانبی توسط کارگاه‌های بسته‌بندی خرما پرداخت می‌شود، اذعان کرد: حداقل وجه دریافتی از سوی هر باغدار (بعد از کسر هزینه‌های جانبی) 1850 تومان است.
وی افزود: قیمت هر کیلوگرم خرمای استعمران درجه2، 15 درصد کم تر از قیمت خرمای درجه یک است.
انتهای پیام/گ

تولید خرمای استعمران در شادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار