در آینده ای نزدیک؛

احداث شهرک فرآوری خرما در شادگان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از احداث شهرک فرآوری خرما در شهرستان شادگان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  امید حاجتی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در جلسه شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز 17 مرداد در محل استانداری در اهواز برگزار شد، گفت: براساس آمار سالانه کشاورزی، خوزستان رتبه دوم کشور را از نظر سطح زیرکشت دارد، اما در زمینه تولید محصولات کشاورزی در رتبه ششم کشور قرار داریم و این مساله بیانگر آن است باید بر روی بهره‌وری محصولات کشاورزی در استان تلاش بیش تری انجام بگیرد.
وی اظهار داشت: سطح زیر کشت خوزستان با جایگاه استان در تولید محصولات کشاورزی بر اساس آمارهای اعلام شده تناسب ندارد و در این زمینه باید کار بیش تری انجام شود، علیرغم این وضعیت به جهت کیفیت خرمای تولید شده در استان، رتبه اول کشور را در بحث صادرات داریم.
حاجتی افزود: اگر بر روی بحث بهره‌وری در زمینه تولید محصولات کشاورزی استان تلاش شود، باعث می‌شود تا رتبه استان به خصوص در زمینه صادرات محصولات کشاورزی پایدارتر شود و خوزستان در این زمینه وضعیت بهتری پیدا کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اذعان کرد: در بسیاری از مراحل تولید و صادرات محصول، از جمله کاشت، داشت، خرید، بازاریابی و ... عمدتا به شیوه سنتی در خوزستان کار می‌شود و این مساله یکی دیگر از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت: انتظار داریم جهت‌گیری برنامه‌های آموزش و ترویج استان به سمت بهبود اوضاع بخش کشاورزی جهت داده شود و در این زمینه هر حمایتی که در توان باشد را انجام خواهیم داد تا شاهد توسعه و رشد این بخش باشیم.
این مقام مسئول اظهار کرد: در همه تولیدات وقتی زنجیره ارزش افزوده تولید کامل شود به صلاح همه بخش‌ها است، در بحث فرآوری خرما در استان خوزستان سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی‌های خوبی را مدنظر دارد، در این خصوص به دنبال آن هستیم تا شهرک فرآوری خرما را با اولویت شهرستان شادگان اجرایی کنیم.
امید حاجتی اذعان داشت: امیدوارم با مشخص شدن وضعیت زمین این شهرک و تامین زیرساخت‌های موردنیاز آن از جمله آب، شاهد اجرایی شدن آن باشیم. در بحث تامین اعتبار این طرح هیچ مشکلی وجود ندارد و پس از آنکه زیرساخت‌ها در این شهرک آماده شود به دنبال در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه‌گذاران در آن هستیم.
وی تصریح کرد: سازمان برنامه ریزی و بودجه استان این آمادگی را دارد تا در توسعه زیرساخت‌های تولید محصولات کشاورزی و کمک به ارزان شدن تسهیلات اعطایی به فعالان این بخش همکاری داشته باشد.
حاجتی با بیان این‌که وقتی برنامه‌ریزی انجام می‌گیرد باید کل زنجیره مدنظر قرار داده شود، اظهار داشت: در مباحث قیمت‌گذاری نیز باید به شیوه‌ای رفتار شود تا گروهی متضرر نشوند و گروهی سود کنند، بلکه باید در مجموع رفاه اجتماعی فعالان این بخش را مدنظر قرار دهیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: باید یک بسته اجرایی کوتاه مدت تنظیم شود تا بتوانیم با اتفاقاتی شاهد یک خروجی موثر در زمینه تولید محصولات کشاورزی و صادرات این محصولات باشیم. سازمان جهاد کشاورزی با همکاری فعالان بخش خصوصی این حوزه این برنامه کوتاه مدت را تهیه کند تا بتوانیم در کوتاه مدت نیز به این بخش کمک کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار