دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: با احیای معاونت اقتصادی دولت عملا برخی از حوزه وظایف معاون اول رئیس‌جمهور محدود می‌شود.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی کابینه دوزادهم، اظهار داشت: در این دوره شاهد بودیم که  عده‌ای از نمایندگان به عنوان مخالف یک وزیر پیشنهادی ثبت نام می‌کردند و به عنوان موافق حرف می‌زدند، چنین روشی برای مجلس جمهوری اسلامی که جایگاه رفیعی دارد، زینده نیست.  

وی ادامه داد: بدترین نوع رسیدگی به وزرای پیشنهادی کابینه در این دوره از مجلس صورت گرفت، به نوعی احساس می‌شد که تعیین کنندگی وجود ندارد و از قبل همه چی مشخص شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره ترکیب کابینه جدید، گفت: مسئله اساسی تیم اقتصادی دولت است که مهم‌ترین عنصر تعیین کننده خود یعنی آقای طیب‌نیا را از دست داد وی علم اقتصاد را خوب می‌دانست و در این چهار سال هم نشان داد که به دنبال تحول است اما به دلیل ناهماهنگی‌های مجموعه تیم اقتصادی نتوانست به اهدافش برسد.

سروری اضافه کرد: تیم اقتصادی دولت شاید هماهنگ‌‌تر شده اما کارآمدی آن کاهش یافته است مهمترین دغدغه مردم مسئله اقتصاد است و امیدواریم دولت بتواند در این زمینه موفق‌تر عمل کند‌.

وی با بیان اینکه در کابینه جدید دولت شاهد تغییر جدی نیستیم، اضافه کرد:  امیدوارم رئیس‌جمهور با وقت‌گذاری بیشتر و دخالت در چارچوب قانون برای ایجاد هماهنگی از خود انرژی بیشتری بگذارد تا شاهد بهبود وضعیت مردم باشیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره احیای معاونت اقتصادی و احتمال ایجاد دوگانگی در تصمیم گیری‌ها توسط تیم اقتصادی دولت دوازدهم، یادآور شد: آقای نهاوندیان قبلا هم در این تیم اقتصادی حضور داشته و جایگاهش تعریف شده بوده است در دولت جدید فقط عنوان مسئولیت عوض شده و  تغییر خاصی بوجود نیامده است.

سروری خاطر نشان کرد: با احیای معاونت اقتصادی دولت عملا برخی از حوزه وظایف معاون اول رئیس‌جمهور محدود می‌شود که امیدواریم منجر به اختلاف میان معاون اول و معاون اقتصادی نشود.

انتهای پیام/

 

احیای معاونت اقتصادی در دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار