مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 322 کارگر خارجی فاقد پروانه کار از ابتدای امسال تاکنون در بازرسی های صورت گرفته از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی در استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدانمهرداد جهاندیده اظهار داشت: بر اساس ماده 120 قانون کار بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان، کارگاهها، نهادها، ادارات و صنوف ممنوع است.

وی افزود: در صورت بکارگیری اتباع فاقد پروانه کار، کارفرمایان در مرحله نخست به ازای هر روز اشتغال به یک میلیون و 549 هزار و 885 ریال جریمه محکوم می شوند و در صورت تکرار این مبلغ به سه میلیون و 99 هزار و770 ریال افزایش خواهد یافت.

جهاندیده ادامه داد: بر اساس ماده 181 قانون کار جمهوری اسلامی ایران کارفرمایانی که اتباع بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده به کار گیرند با توجه به شرایط و امکانات خاطی شناخته شده و علاوه بر جریمه نقدی به مجازات حبس محکوم می شوند.

وی گفت: کارشناسان این اداره کل از ابتدای امسال تا کنون در بیش از چهار هزار بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی، 322 کارگر خارجی فاقد پروانه کار را شناسایی کردند و برخورد قانونی لازم با این افراد و کارفرمایانشان صورت گرفته است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی کارگران ایرانی است.

جهاندیده ادامه داد: 33 نیروی کار ایرانی در این مدت جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه در سیستان و بلوچستان شدند.

وی گفت: همچنین امسال حدود یک میلیارد و 187 میلیون ریال جریمه در زمینه استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه
برای کارفرمایان واحدهای متخلف استان صادر شده است.

سیستان وبلوچستان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند و افزون بر 1100 کیلومتر مرز خشکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار