گردهمایی بین المللی حافظه و میراث فرهنگی شرق و غرب به منظور توسعه همکاری دانشگاه پاستراسبورگ فرانسه و دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا انوشیروانی دبیر علمی همایش بین المللی حافظه و میراث فرهنگی شرق و غرب گفت: این همایش به منظور بررسی حافظه فرهنگی کشورهای ایران، آلمان و فرانسه و تعاملات این فرهنگ‌ها اول و دوم آبان در شیراز برگزار می‌شود.


وی افزود: از محورهای همایش بین المللی حافظه و میراث فرهنگی شرق و غرب تعاملات فرهنگی فرانسه، آلمان و ایران؛ مقایسه شکل گیری حافظه بین فرهنگی و هویت این ۳ کشور، سهم حافظه فرهنگی در شناخت خود و دیگری و حافظه بین فرهنگی گذشته و ارتباط آن با حال و آینده است.


انوشیروانی ادامه داد: رشته حافظه بین فرهنگی در واقع میان رشته‌ای است و تاریخ، باستان شناسی، مطالعات دینی، فرهنگی، فلسفه و ادبیات طبیعی میتواند به آن مربوط باشد و با توجه به نوپا بودن آن در ایران برگزاری همایش یاد شده اهمیت قابل توجهی دارد.


دبیر علمی همایش بیان کرد: پژوهشگران و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی http://shirazu.ac.ir/ مراجعه کنند.


وی اظهار داشت: پیش از این تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه‌های شیراز و استراسبورگ فرانسه منعقد شده بود که بر اساس آن قرار است علاوه بر ایجاد تعاملات علمی همایش های مشترک نیز برگزار شود.
انتهای پیام/ر


برپایی همایش بین المللی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار