مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۴۰ کیلومتر بزرگراه شامل ۲۷ کیلومتر بزرگراه کربلا (اسلام‌آباد غرب – سرپل ذهاب) و ۱۰ کیلومتر بزرگراه هرسین – نورآباد و ۳ کیلومتر از بزرگراه سنقر- بیستون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مسعود شریفی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شروع ساخت بزرگراه کربلا (اسلام‌آباد غرب-سرپل ذهاب) از سال ۸۶ بوده و کل مسیر پروژه ۱۲۲ کیلومتر است گفت: تاکنون ۵۷ کیلومتر زیر بار ترافیک عبوری رفته و ۳۷ کیلومتر هم در حال اجراست.


شریفی افزود: در حال حاضر ۲۷ کیلومتر از مسیر در بخشی از قطعات ۴، قطعه ۵ الف، ۶، ۷، باند دوم کنارگذر کرند غرب و تقاطع غیر همسطح ورودی سرپل ذهاب آماده بهره‌برداری است که بابت احداث این مسافت بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.


وی  به بهره‌برداری ۱۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی هرسین – نورآباد به‌عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی بازرگان – بندر امام خمینی و ۳ کیلومتر از بزرگراه سنقر- بیستون هم اشاره‌ای داشت و گفت:اعتبار هزینه شده برای ۱۰ کیلومتر مسیر هرسین - نورآباد را ۱۸۰ میلیارد ریال و ۳ کیلومتر اجرا شده مسیر سنقر- بیستون را ۶۰ میلیارد ریال بوده است.


گفتنی است عملیات اجرایی احداث آخرین قطعه باقیمانده از بزرگراه کربلا (قطعه ۱۰) به طول ۹ کیلومتر و خروجی محور سرپل ذهاب به سه‌راهی قره‌بلاغ به طول ۲ / ۵ کیلومتر به زودی شروع خواهد شد.

 

انتهای پیام/ز

بهره برداری از قطعه 4بزرگراه کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.