نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر اهمیت مردم محوری مساجد تاکید کرد و گفت: در این ارتباط باید نقش مردم در مساجد برجسته تر و پررنگ تر شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلیمن محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در آیین بزرگداشت روز جهانی مسجد در حسینیه سپاه عاشورا، گفت: مساجد پایگاه و خاستگاه اصلی و محوری ارتباط با خدا و خلق خدا و رسیدگی به امور دنیوی و اخروی مردم است که این جایگاه باید حفظ و تقویت شود.

وی اظهار کرد: بر اساس همین کارکرد مهم مسجد است که پیامبر گرامی اسلام پس از ورود به مدینه نخستین کار خود را ساخت نخستین مسجد اسلام به نام قبا کرد.

آل هاشم با اشاره به اینکه بنیان نهادن و ساخت مسجد پاداش زیادی دارد و از باقیات صالحات است، ادامه داد: اگر کسی در مسجد حتی فقط چراغی روشن کند برای رونق مسجد تا خاموش شدن آن، ملائکه بر او سلام و درود می فرستند.

وی به کارکردهای متفاوت و مختلف مسجد اشاره کرد و با بیان اینکه مساجد پایگاه مبارزه با هجمه فرهنگی دشمنان هستند، گفت: در حال حاضر دشمن تلاش دارد با هجمه های گسترده خود جوانان را به اعتقادات و ارزش ها بی تفاوت کند که برای ناکامی دشمنان باید جوانان را جذب مساجد و آنها را براساس فرهنگ اسلامی تربیت و اعتقادات آنها را تقویت کرد.

آل هاشم افزود: امروز هیات امنا، انجمن ها و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج باید در مساجد مأمنی برای جوانان ایجاد کنند و مبادا با برخی رفتارهای غیرمنطقی، آنها را از مساجد دور سازند که دشمن مترصد چنین فرصتی برای رسیدن به اهدافش است.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم، تنها راه مبارزه با دشمن را حفظ و تقویت نقش مردم محوری مساجد دانست و گفت: اگر می خواهیم با دشمن مبارزه کنیم باید مساجد را حفظ کنیم چرا که مساجد بنا به فرموده امام خمینی(ره) سنگر اسلام است.

سردار اصغر عباسقلی زاده افزود: دشمن از اسلام و رونق مساجد بسیار نگران است چرا که می داند در مساجد افرادی همچون شهید حججی ها تربیت می شوند که این رویه برای اهداف شوم استکبار جهانی غیرقابل قبول و نگران کننده است.

وی اظهار کرد: اگر مردم ایران در 38 سال قبل انقلاب کردند و در برابر طاغوت ایستادند به واسطه روحانیت بود که ریشه در مسجد دارند و با منابر خود انقلابیون را تربیت کردند.

عباسقلی زاده ادامه داد: پس از انقلاب نیز جوانان با حضور در مساجد و آموزش و تربیت در جلسات اعتقادی در برابر دشمن بعثی ایستادند و مبارزه کردند چون ریشه مبارزه با ظلم در قرآن است و امروز نیز بر همین اساس از حرم اهل بیت (ع) دفاع می کنیم.

وی از مسئولان و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج مساجد خواست تا همه برنامه های بسیج را در مساجد و بر محور مسجد اجرا کنند تا بتوان با هجمه گسترده دشمنان مقابله کرد.

در این مراسم از برترین های مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.

21 اوت هر سال میلادی برابر با 30 مرداد روز جهانی مساجد نامگذاری شده که در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

 

انتهای پیام/ش

حفظ و تقویت نقش مردم محوری مساجد،تنها راه مبارزه با دشمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.