جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: مسجد، قلب تپنده هر شهر و محل تعلیم و تربیت است و انقلاب ما مدیون این مکان مقدس و سنگر است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حمزه فلاح ظهر جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز در مرحله اول همایش ائمه جمعه و جماعات و دومین جشنواره تجلیل از ارکان برتر و مساجد برتر که به مناسبت روز جهانی مساجد و هفته گرامیداشت مساجد و روز قشر بسیج مساجد و اماکن متبرکه برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در جامعه گفت: مسجد قلب تپنده هر شهری است و محل تعلیم و تربیت بوده و کسانیکه در انقلاب نقش داشتند فعالیت خود را از مساجد آغاز کردند بنابراین مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش موثری داشته است.

وی با اشاره به اینکه همه شهدای ما ثمره مساجد هستند و کسانی بودند که همواره با مساجد مانوس و الگوی استقامت و سلحشوری بودند، افزود: مسجد، قلب تپنده هر شهر و محل تعلیم و تربیت است و انقلاب ما مدیون این مکان مقدس و سنگر است که باید این سنگرها حفظ شود.

 جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه اهمیت مسجد و مساجد بر کسی پوشیده نیست بیان کرد: 30 مرداد با نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و همواره نقش پر اهمیتی در بسیج کردن مردم داشته و دارد.

فلاح بیان کرد: مساجد از صدر اسلام ظرفیتی برای تصمیم‌گیری و همگرایی مسلمانان بوده است و مسجد قرارگاهی است که در صدر اسلام تاثیرات آن را همواره دیده‌ایم، چرا که نقش آن در بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی به جامعه بسیار مهم بود و برای احیاء تفکر توحیدی و الهی منشاء مهمی است.

به گفته وی، مساجد محل افکار عمومی جامعه است و باید همواره در طراز اسلام باشد و نقش آن پررنگ‌تر خود را نشان دهد چرا که نزدیک کردن مردم به باورهای دینی از شاخصه‌های طراز اسلامی به شمار می‌رود.

 جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: مسجد پایگاه دین و عبودیت و منشا برکات ماندگار و بهترین محور وحدت و انسجام مسلمانان و قرارگاهی برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.

فلاح اضافه کرد: سازمان بسیج در راستای سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی ، 76 هزار و 600 مسجد را شناسایی کرده که از این تعداد 150 مسجد مربوط به استان کردستان است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در این مساجد افزایش خواهد یافت، بیان کرد: اعتباراتی هم برای پیشبرد این مهم پی‌بینی شده و تاکنون 10 درصد آغاز کار پیش رفته است.

انتهای پیام/ م ح

فعالیت فرهنگی 150 مسجد در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.