مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تمام مطالبات داروخانه ها که مربوط به قبل از سال 96 است تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

تمام مطالبات دستگاه‌های دولتی و خصوصی تا هفته آینده پرداخت می‌شود/ بدهی 120 میلیارد تومانی تامین اجتماعی در دو سالبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: تمام مطالبات دستگاه‌های دولتی و خصوصی که مربوط به سال 95 است تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به میزان این بدهی این سازمام به داروخانه ها اشاره کرد و افزود: بدهی ما تا سال 96 که بالغ بر 120 میلیارد تومان می شود، تا پایان هفته آینده تسویه می شود.

نوربخش با اشاره به اینکه هفته دولت که از فردا آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این هفته ٣٦ پروژه در بخش بیمه درمانی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از پروژه‌هایی مهم اقتصادی که به بهره برداری رسید، بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که 49 درصد از سهام این پالایشگاه از آن سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: تاکنون سازمان تامین اجتماعی با همکاری دولت گام های مناسبی را در راستای تحقق استراتژی اقتصاد مقاومتی برداشته است، البته در این راستا در برخی از بخش‌ها مانند نفت و گاز از سرمایه گذاری کشور‌های خارجی هم استفاده شده است.

نوربخش تصریح کرد: خوشبختانه درآمد‌ها و هزینه‌ها در صندوق بازنشستگی کشوری سربه سر است و با مشکل مالی برای پرداخت مستمری مواجه نیستیم.

وی گفت: ماهانه به مستمری بگیران و بیکاران 4 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت می‌شود و در سال جاری تلاش کردیم که بدون دیر کرد، این پرداختی‌ها انجام شود.

نوربخش افزود: برای پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره‌بردرای می‌رسند، اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان پیش بینی شده است و مساحت کلی پروژه‌ها 27 هزار و 30 مترمربع است و اجرای این پروژه‌ها در 19 استان کشور در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: پس از انقلاب صندوق‌های متعددی شکل گرفت و در همین راستا دولت 150 هزار میلیارد تومان یعنی چیزی در حدود نیمی از بودجه کشور را به صندوق‌های حمایتی از جمله صندوق بازنشستگان اختصاص داده است.

نوربخش اذعان کرد: تا پایان سال 95 در میان کارگران ساختمانی، 900 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و از ابتدای سال 96 تا پایان تیرماه، 200 هزار کارگر ساختمانی برای آن که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، در سایت ثبت نام کردند.

وی افزود: تحت پوشش قرار گرفتن کارگران ساختمانی منوط به دو شرط اشتغال و داشتن گواهی مهارت از مراکز فنی و حرفه‌ای کشور است.

نوربخش عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی از وزارت بهداشت در بحث دارو به میزان یک هزار و 800 میلیارد تومان طلبکار است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: پرداخت بدهی داروخانه‌ها و پزشکان در اولویت سازمان است، البته میزان پرداختی به داروخانه‌ها در استان‌ها متفاوت است، این در حالی است که بدهی ها در برخی از استان‌ها به میزان کمتری پرداخت شده و تا هفته آینده این بدهی‌ها تصفیه می‌شود.

وی افزود: در خصوص بیمه کسبه ساختمان پلاسکو نیز تمام تعهدات حتی بیش از آن چیزی که تعیین شده بود، پرداخت شده و اگر هم کسی اعتراضی دارد، می‌تواند به اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران مراجعه کند.

نوربخش عنوان کرد: برای توسعه کارخانجات آذرفام از کشور آذربایجان سرمایه‌گذار جذب کردیم و این کارخانجات متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، همچنین در زمینه رجیستری نیز سرمایه گذار جذب کردیم و در بخش هلدینگ گردشگری و بازسازی هتل هما برنامه ویژه‌ای داریم و در تلاش هستیم تا در استان‌های اصفهان و همدان هتل بسازیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: آمریکا در برجام سنگ اندازی کرد و ظرفیت برجام محقق نشد، اما با این حال سازمان تامین اجتماعی گام‌های موثری را برداشته است.

نوربخش بیان کرد: نسخه الکترونیکی در حال اجرا است و تاکنون 20 میلیون کارت هوشمند صادر و در 42 مرکز نسخه الکترونیکی ارائه می‌شود، در همین راستا ارائه نسخه الکترونیکی در استان یزد از ماه گذشته آغاز شد و با استقبال خوبی روبه رو شد و در حال حاضر 150 تن از کارت هوشمند استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه سازمان تامین اجتماعی در دولت دوازدهم اجرای نسخه الکترونیکی در کل کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر با اجرایی شدن نسخه الکترونیکی، حق ویزیت پزشک که معادل 60 درصد حق ویزیت است، به محض دریافت ویزیت به حساب پزشک معالج واریز می‌شود.

نوربخش افزود: بحث هم‌پوشانی بیمه در حال انجام است و تا پایان شهریورماه هر ایرانی می‌تواند فقط تحت پوشش یک بیمه قرار گیرد و دفترچه‌‌های بیمه‌های متعدد افراد حذف می‌شود و تاکنون بیش از 2 میلیون تن همپوشانی بیمه‌ای شدند.

وی بیان کرد: از زمان تاسیس سازمان تامین اجتماعی، در استان لرستان  4 بیمارستان داشتیم، اما با حمایت دولت یازدهم 4 مرکز بیمارستانی دیگر ساخته و به مرحله بهره برداری رسید.

نوربخش گفت: در آینده‌ای نزدیک قصد داریم تا بازنشستگان هم در پروژه‌های نفتی و پتروشیمی سرمایه گذاری کنند و از این طریق صاحب سرمایه شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار