مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: فراگیری آموزش های مهارتی موجب تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان دارای نیازهای ویژه می گردد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جمیل احمدی  مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان دیروز  در دیداری با رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان،به منظورگسترش همکاری های طرفین در قالب تفاهم نامه همکاری منعقده میان هر دو اداره گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری منعقدشده میان هر دو اداره، تعداد 40 نفرازدانش آموزان با نیاز های ویژه استان تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه بندهای این تفاهم نامه همکاری، به خوبی توسط طرفین اجرایی شده است، اما با توجه پتانسیل ها وظرفیت های موجود در اداره آموزش و پرورش استان می طلبد راههکارهای مناسبی در این راستا اندیشیده شده و برنامه عملیاتی به منظور گسترش همکاری ها با حضورکارشناسان مربوطه تهیه و تدوین شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای کردستان با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت توسط سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بیان کرد: هر ساله این مسابقات در 3 سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شودکه برگزیدگان مرحله کشوری این مسابقات به صورت دو سالانه یک بار به مسابقات جهانی مهارت اعزام می شوند که خوشبختانه در طی سال های اخیر مسابقات ملی مهارت ویژه افراد دارای معلولیت به موازات این مسابقات برگزار می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در ادامه گفتگو بیان کرد:  آموزش های مهارتی می تواند راهی مناسب و مطمن در جهت اشتغال دانش آموزان دارای نیاز های ویژه می باشد.

خلیل رنجبردرپایان جلسه، خواستار توسعه و گسترش بیش ازپیش سطح تعاملات بین دو دستگاه شد.

انتهای پیام/ م ح

آموزش های مهارتی راهی مناسب برای اشتغال زایی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.