پویایی مساجد به عنوان قطب فرهنگی در طول تاریخ بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   حجت الاسلام  اباذر  بیگی، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، گفت: مساجد دارای  روح الهی  هستند و همین  روح به  فضای مسجد معنویت خاصی  می بخشد.

وی افزود: مساجد  از صدر اسلام تا امروز دارای جایگاه  ویژه ای بوده است  و  ائمه معصوم (ع) برای دفاع از  این مکان ارزشمند سختی های بسیاری را  متحمل شده اند.

بیگی، با اشاره به کارکردهای مسجد در صدر اسلام، گفت: پیامبر  تمام  دیدار های سیاسی خود را نیز در یک مکان مخصوص در مسجد النبی  برگزار می کرد و با این کار  جایگاه مساجد  در اسلام  را به جهانیان  به صورت عملی نشان  می دادند.                 

وی تصریح کرد: دولت نیز حامی  مساجد است و  می توانیم با حمایت های دولت  بار دیگر مسجد محوری را در جامعه نهادینه کنیم.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی وهنری مساجد آذربایجان غربی  افزود: کانون های فرهنگی و هنری نیز به نوبه خود بعنوان یک قطب شاخص فرهنگی و مذهبی مطرح هستند  و لذا با تکیه بر محصولات ارائه شده در این کانون ها بر تعلیم  و  تربیت مسجدی  تاکید کرد.

 وی افزود: مسئولان  کانون های  فرهنگی و هنری  باید بر احیای کارکردهای فرهنگی  مساجد دقت داشته باشند و این مهم را در تمامی برنامه های اجرایی خود مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/ح

 

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بر احیای کارکردهای فرهنگی  مساجد تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.