مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اعلام آغاز برداشت پیاز در این شهرستان گفت: امسال 706 هکتار از اراضی شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافته است.

نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با بیان اینکه سال گذشته 1284 هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه به کشت پیاز اختصاص داشت گفت:سال گذشته بیش از 64 هزار تن پیاز در این شهرستان تولید شد، پیش بینی کرد امسال نیزبیش از 38 هزار تن پیاز در شهرستان کرمانشاه تولید شود.


به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه متوسط عملکرد پیاز در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از 50 تن در هکتار به رقم 55 تن در هکتار رسیده است.


حاتمی استفاده از روش های جدید مبارزه با بیماری ها و علف های هرز و در مجموع افزایش دانش فنی کشاورزان را علت اصلی بالا رفتن متوسط عملکرد پیاز در این شهرستان دانست.


وی ارقام کشت شده این محصول درشهرستان کرمانشاه را آذرشهر و بنابی، پیاز هرسینی و بوشهری عنوان‌کرد و گفت: در فصل کاشت و برداشت پیاز، زمینه اشتغال برای 1000 نفر به ازای هرهکتار فراهم می‌شود.


 حاتمی درپایان، با اشاره به زمان کاشت و برداشت محصول پیاز در این شهرستان  بیان کرد: کشت بهاره پیاز از اوایل فروردین در شهرستان کرمانشاه آغاز و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد و برداشت کشت های بهاره پیاز از اوایل شهریورماه شروع و تا اواخرمهر ماه ادامه دارد.


کشت پاییزه پیاز از اواخر آبان ماه بعد از بارندگی موثر پاییزه( پله) شروع و تا آذر ماه ادامه دارد و برداشت محصول کشت پاییزه در خرداد ماه صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/ز

برداشت پیاز از مزارع کرمانشاه

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.