نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:گسترش فرهنگ زکات در جامعه با ایفای نقش همه نهاد‌های فرهنگ‌ساز و با ترویج و همگانی‌سازی آن ممکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی چهارشنبه شب در همایش زکات و فرهنگ جهادی که در محل سالن آمفی‌تئاتر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد،گفت: نماز ارتباط خلق با خالق است و زکات ارتباط خلق با مخلوق است و کسی که اهل زکات نباشد نماز او نیز در درگاه خداوند متعال پذیرفته شده نیست.


رئیس شورای زکات آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی شاهد رشد روز افزون میزان پرداخت زکات هستیم، افزود: امیدواریم سازو کار‌های لازم برای ترویج فرهنگ زکات در استان توسط مسئولان استانی فراهم شود.


وی اظهار کرد: اهتمام جدی علما و روحانیون در تبلیغ و تبیین اهمیت پرداخت زکات ضروری است؛ زیرا این اقدام سبب فرهنگ سازی و عمل به این فریضه دینی می‌شود.


قریشی با بیان اینکه لازمه بهره مندی از برکات آسمانی و زمینی، پرداخت زکات است، ادامه داد: پرداخت به موقع مواجب شرعی می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه مؤثر باشد.

انتهای پیام/م

 

پرداخت زکات نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.