استاندار قزوین بر ضرورت جلب مشارکت مردم، کشاورزان و باغداران در صرفه جویی از منابع آبی استان تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان گفت : با پرداختن به شیوه های نوین آبیاری و جایگزین کردن کشت گلخانه ای به جای کشت باز در میزان آب مصرفی در باغات و زمین های زراعی میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.

وی ادامه داد: می توان از شیوه های تشویقی ، بهره برداران را به این روش ها ترغیب کرد با توجه به اینکه میزان درآمد انها نیزکاهش نخواهد یافت.

همتی افزود: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای مجاز و جلوگیری از ادامه فعالیت چاههای غیر مجاز در استان نیز شیوه مناسب دیگری در زمینه صرفه جویی از منابع ابی و جلوگیری از افت آب در سفره های زیر زمینی است .

استاندار اضافه کرد : این امر برای ساماندهی مناسب در سطح زمین های زیرکشت استان اعم از باغی و زراعی در زمینه صرفه جویی ازآب مصرفی، ضرورت دارد.

همتی افزود : باید طرح مطالعاتی تخصصی آن از سوی شرکت آب منطقه ای استان تدوین شود تا با بررسی کارشناسی و تطبیق وضع موجود و بعد از زمان اجرای شیوه های نوین آبیاری میزان صرفه جویی در آب مصرفی در کشاورزی و کاهش افت آب های زیرزمینی، تصمیم مناسبی در این باره اتخاذ شود.

انتهای پیام/

 

ضرورت استفاده از شیوه های تشویقی برای صرفه جویی در منابع آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار