خویی در جشن روز داروساز مطرح کرد؛

صنایع داروسازی در مرز نابودی/۴۰۰ میلیون مصرف کننده بالقوه دارو داریم

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: برخی از صنایع داروسازی در حال متلاشی شدن است و ضرورت دارد تا دولت زودتر اقدام کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید خوئی رییس انجمن داروسازان تهران و دبیر اجرایی شانزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان در مراسم روز داروساز اظهار کرد: ملت های بزرگ تمدن عالی دارند و ملت های بزرگتر گذشته و امروز را به آینده تحویل می دهند و این تکلیف نسل امروز است که عظمت را به آینده تحویل بدهند.

وی بیان کرد: سرزمینی چون ایران که دانشمندانی مانند رازی داشته است، این ظرفیت را دارد که رازی های بزرگتری تربیت کند، در دانشکده پزشکی پاریس مجسمه ابو علی سینا را نصب کرده اند که این مسئله نشان دهنده وام دار بودن طب غرب به طب اسلام است .

خویی عنوان کرد: نباید تنها به گذشته دلخوش باشیم و  اگر بزرگان کمک کنند می توانیم عظمت دیروز را احیا و باید تلاش کنیم تا جایگاه دارو سازی ارتقا پیدا کند.

 رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: داروخانه های ما در حال نابودی و صنایع دارویی در حال جان کندن هستند، هرچند که طرح تحول منشا خیر برای مردم بود ولی چون جایگاهی برای داروسازان در آن دیده نشده است، متاسفانه داروسازان اکنون جایگاه خوبی ندارند.

خویی ادامه داد: قیمت دارو دوسال ثابت نگه داشته شده ولی هزینه های دارویی هرسال افزایش داشته است و ما همیشه در خصوص کیفیت دارویی تحت فشار هستیم که این مسئله هزینه بر است.

وی تاکید کرد: وقتی که صنعت داروسازی هزینه های خود را دو سال بعد، آن هم به صورت غیر نقدی دریافت می کند و این مسئله باعث بروز مشکلاتی در  این صنعت می شود.

خویی با بیان اینکه برخی از هزینه های طرح تحول بر دوش صاحبان صنایع است و این ظلم بزرگی برای دارو سازان است، تصریح کرد:بیشترین  آسیب اکنون متوجه داروسازان است و آنها برای ادامه فعالیت  راهی جز گسترش صادرات ندارند.

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ادامه داد: ما ۴۰۰ میلیون مصرف کننده با لقوه دارو داریم و می توانیم به یک میلیارد برسیم.

 رئیس انجمن دارو سازان تهران افزود: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صنایع قرار دهد و مطالبات به موقع پرداخت شود.

وی گفت: برخی از صنایع داروسازی در حال متلاشی شدن است و ضرورت دارد تا دولت حمایت و اقدامات عملی را هرچی زودتر برای عرصه دارو سازی به کار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Armenia
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
دکتر قلابی ها و سهمیه ها رو بر گردونین به مدارس ابتدایی و بهشون آموزش بدین.
آخرین اخبار