بهره‌برداری از ۱۲۰ میلیارد تومان طرح در لارستان

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه‌ی لارستان گفت: به مناسبت هفته دولت، بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان لارستان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جلیل حسنی فرماندار لارستان در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت امسال 185 پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر 119 میلیارد و 800میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: سهم بخش دولتی در پروژه‌های آماده بهره‌برداری 79 میلیارد، سهم بخش خصوص 27 میلیارد و سهم خیرین نیز 12میلیارد است.

فرماندار لارستان با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی 6 پروژه با اعتباری بالغ بر 145 میلیارد تومان نیز آغاز می‌شود، گفت: بنابراین در مجموع، به مناسبت هفته‌ی دولت امسال 191 پروژه با اعتباری بالغ بر265 میلیارد تومان در لارستان افتتاح شده یا ساخت آن‌ها آغاز خواهد شد.

حسنی گفت: از مجموع پروژه‌ها، 9 پروژه در بحث آب، ۵ طرح ورزشی و فرهنگی، 26 پروژه درمانی و بهداشتی، 53 طرح در زمینه انرژی، 58 پروژه عمران شهری و روستایی،4 پروژه مسکن شهری و روستایی 29  پروژه زیربنایی و یک طرح صنعتی است که برای 110 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه 357 پروژه شناسنامه دار در سطح لارستان با اعتباری بالغ یک هزار و 169 میلیارد تومان در حال اجرا است، گفت: در این طرح‌ها، سهم دولت 367 میلیارد تومان، بخش خصوصی 631 میلیارد تومان و سهم خیرین 170 میلیارد تومان است.

وی از راه اندازی مجدد11 واحد تولیدی تعطیل در لارستان با رسیدگی به مشکلات مالی و تجهیزاتی آن‌ها در طول10 ماهه گذشته خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 12 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 14 میلیارد تومانی با اشتغالزایی 171نفر با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

حسنی با بیان اینکه از آغاز امسال کار احداث 11 واحد تولیدی با سرمایه گذاری19 میلیارد تومان شروع شده است، ادامه داد: اولویت نخست مسئولان در شهرستان لارستان سرمایه گذاری است و تمام نهاد‌های دولتی آمادگی کامل برای همکاری در به نتیجه رساندن مجوز‌ها دارند.

فرماندار ویژه‌ی لارستان راه اندازی پرواز‌های حمل کالا از فرودگاه این شهرستان برای صادرات و واردات را بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی لارستان با پیگیری‌های مستمر در هیئت دولت تصویب شده است.

حسنی نبود مراکز تفریحی و رفاهی و گردشگری مناسب را از نقاط ضعف لارستان دانست و با بیان اینکه ورودی‌های شهر لار دارای نقاط ضعف بسیاری است، لزوم اجرای طرح‌های مناسب در این محدوده را تذکر داد و تاکید کرد که می‌توان به مرمت و بازسازی بنا‌هایی نظیر قلعه اژد‌ها پیکر، این بخش از شهر لار را به محلی مناسب برای گردشگری و تفریح شهروندان و گردشگران تبدیل کرد.

 انتهای پیام/ب

بهره برداری از طرح هایی لارستان در هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار