رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آمادگی این کمیسیون برای تصویب قوانین در زمینه کاهش حوادث ترافیکی در کشور خبر داد.

آمادگی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای تصویب قوانین در زمینه کاهش حوادث ترافیکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نخستین جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح که امروز در استودیو رادیو سلامت برگزار شد، با تاکید بر نقش آموزش در کاهش سوانح گفت: در گذشته بر این باور بودیم که سه تا پنج سالگی مهم‌ترین سن برای آموزش به افراد است اما مطالعات جدید نشان داده که کودک از بدو تولد و در آغوش مادر آموزش‌های لازم را کسب می‌کند و مادران باید از این زمان نکات لازم را در گوش کودک خود زمزمه کنند.

وی ادامه داد: رادیو سلامت باید برای رادیوهای دیگر در زمینه پیشگیری از حوادث برنامه سازی کند تا فراگیری بیشتری داشته باشد.

نوبخت با بیان اینکه در پیشگیری از سوانح و حوادث قانون کم نداریم، تصریح کرد: متاسفانه یاد نگرفته ایم اجرای قانون مانند ادای نماز واجب است و در این زمینه باید تلاش‌های زیادی انجام شود. در شاخص‌ها تعارض داریم زیرا در برخی شاخص‌ها در دنیا جایگاه خوبی داریم اما در برخی شاخص‌ها وضعیت ما اسف‌بار است.

نوبخت عنوان کرد: باید به مردم بگوییم اگر قانون را رعایت نکنیم گویی جنایت کرده‌ایم، متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که موتورسیکلت‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نمی‌گذارند و در واقع سفینه‌های مرگ هستند؛ آن‌ها به راحتی از چراغ قرمز عبور می‌کنند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

آمار  حوادث ترافیکی در کشور

وی افزود: به دلیل افزایش آمار در حوادث ترافیکی آمار بالایی در زمینه مرگ مغزی در دنیا داریم.

نوبخت عنوان کرد: بیمه‌ها نیز باید جدی‌تر برخورد کنند تا صرفه‌جویی اقتصادی انجام شود و در این زمینه کار بسیار زیادی داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: اگر مسئولان عالی‌رتبه به این نتیجه رسیدند که در زمینه کاهش سوانح و حوادث ترافیکی قانون کم داریم با اختیاراتی که قانون در اختیار ما گذاشته است به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت از مجلس اجازه می‌گیریم تا قانون لازم در زمینه حوادث ترافیکی را مصوب کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.