به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت ۱۴ تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مصرف «آسپرین‌بچه» بدون تجویز پزشک ممنوع!

آسپرین تأثیری بر کاهش تب کودکان ندارد بلکه برای درد و التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته باز هم مصرف آن بدون دستور و تجویز پزشک توصیه نمی‌شود. آسپرین به علت خاصیت ضدپلاکتی از تشکیل لخته در خون ممانعت می‌کند بنابراین بیماران قلبی- عروقی، کلسترول بالا، دیابت، سندروم متابولیک و مادران باردار با مشورت پزشک می‌توانند روزانه یک آسپیرین 80 میلی گرم استفاده کنند.

مصرف «آسپرین‌بچه» بدون تجویز پزشک ممنوع/از طریق پوستتان به داشتن استرس پی ببرید/آیا نشستن بیش از حد احتمال مرگ را افزایش می دهد؟/این ماده غذایی را هرگز فریز نکنید
پوستتان داد می زند که استرس دارید!

استرس باعث می‌شود پوست مشکلات دیگری نظیر خشکی هم پیدا کند. اگر می‌خواهید در مورد همه این مشکلات و راه رویارویی با آنها بدانید، بهتر است این مطلب را با حوصله مطالعه کنید. البته قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که برای درمان ریشه‌ای این مشکلات بهتر است به دنبال راهی برای کاهش استرس خود یا رویارویی با آن باشید. استرس مزمن باعث افزایش هورمون کورتیزول در بدن می‌شود و این هورمون قابلیت پوست را برای نگه داشتن آب کاهش می‌دهد. وقتی پوست صورت رطوبت خود را از دست می‌دهد، شفافیت و درخشندگی آن هم کاهش می‌یابد.


این اشتباهات مرگبار را هنگام دوش گرفتن مرتکب نشوید!

حمام محیط مناسبی برای رشد باکتری هاست. شاید محیط حمام شما بسیار تمیز و مطبوع باشد اما باکتری ها همه جا هستند و بدون اینکه شما متوجه باشید اثر نامطلوب خود را بر پوست و سلامت عمومی بدن تان می گذارند. به همین دلیل لازم است بعد از هر ۴ یا ۵ دفعه استفاده از لیف حمام آن را با ماشین لباسشویی بشویید. استفاده روزانه لیف و مصرف مواد لایه بردار و شامپوهای لایه بردار برای پاک سازی و سلامت پوست تان مفید است. اما اصلاً اینطور نیست. شست وشوی زیاد و پاکسازی دائمی باعث می شود پوست تان حساس تر شود و به همین ترتیب آلودگی ها و باکتری ها را بیشتر جذب کند. هر چند روز یک بار از لیف استفاده کنید.


آیا نشستن بیش از حد احتمال مرگ را افزایش می دهد؟

مطالعات منتشر شده نشان داده است که نشستن بیش از سه ساعت در روز احتمال مرگ را افزایش می دهد. هر ساله ۴۳۰ هزار مرگ در ۵۴ کشور جهانی بر اثر نداشتن فعالیت و زندگی ساکن اتفاق می افتد.

مصرف «آسپرین‌بچه» بدون تجویز پزشک ممنوع/از طریق پوستتان به داشتن استرس پی ببرید/آیا نشستن بیش از حد احتمال مرگ را افزایش می دهد؟/این ماده غذایی را هرگز فریز نکنید
قهوه میل به مصرف مواد قندی را افزایش می دهد

بررسی ها نشان می دهد کافئین توانایی افراد را در حس کردن طعم خوراکی های شیرین کاهش داده و تمایل برای مصرف آنها را افزایش می دهد. متخصصان دریافتند کافئین - محرک کلیدی در قهوه - توانایی فرد را در حس کردن خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین کاهش می دهد و در نتیجه ممکن است تمایل افراد را به مصرف این نوع خوراکی ها بیشتر کند.

 خطرات دریافت مقدار زیاد ویتامین A

خطر دریافت بیش از حد ویتامین A تنها متوجه منابعی است که به صورت مستقیم ویتامین A را به بدن انتقال می دهند. این یعنی میوه ها و سبزیجاتی که ابتدا بتاکاروتن به بدن می دهند و بدن خود آن را تبدیل به ویتامین A می کند از این قاعده مستثنا هستند. بنابراین نگران مسمومیت بر اثر خوردن مقدار زیادی هویج یا دیگر میوه ها و سبزیجات نباشید.معمولا بیشترین نگرانی درباره مصرف زیاد ویتامین A استفاده از مکمل های ان در مدت زمانی کوتاه است.


این ویتامین زمانی باعث بروز مسمومیت می شود که دوز استفاده آن از نیاز روزانه 10 برابر بیشتر باشد.بیشترین خطر متوجه خانم هایی باردار است چون مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند موجب نقص نوزاد در زمان زایمان شود.خانم های باردار به ویتامین A کافی نیاز دارند نه بیش از اندازه. اگر درباره میزان مصرف ویتامین A و بارداری خود سوالی دارید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

چرا با مصرف آنتی بیوتیک ها، دچار اسهال می‌شوید؟

عوارض جانبی آنتی‌بیوتیک در یک بیمار با بیمار دیگر متفاوت و از یک آلرژی ساده تا یک عارضه کشنده، در افراد مختلف متغیر است. پزشک در شرایطی که احساس کند بدن بیمار با یک نوع آنتی‌بیوتیک ناسازگاری زیادی دارد، دوز یا نوع آنتی‌بیوتیک را تغییر می‌دهد یا در صورت لزوم، توصیه به تغییر در نحوه مصرف می‌کند و تدابیری از این قبیل را برای بیمار می‌اندیشد، اما در مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک، نمی‌توان این موارد را کنترل کرد و بیمار ممکن است به دلیل بروز عوارض، اقدام به قطع مصرف آنتی‌بیوتیک کند و به همین دلیل عفونت سراسر بدن او را فرا بگیرد. مصرف آنتی‌بیوتیک یا قطع مصرف آن به شکل خودسرانه، باعث مقاوم شدن میکروب‌ها به آنتی‌بیوتیک خواهد شد و این داروی ضروری و حیات‌بخش، به یک داروی بلااستفاده تبدیل می‌شود و مشکلات زیادی را برای افراد بوجود می‌آورد.

 

بهترین گزینه‌های غذایی برای پاکسازی رگ‌های بدن

روغن زیتون بکر خواص زیادی برای سلامتی بدن و به ویژه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی دارد. این ماده غذایی نیز حاوی چربی‌های اشباع نشده است که به میزان اندکی اکسید شده و مانع رسوب کلسترول در رگ‌های خونی می‌شوند.

 آجیل سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباع و امگا ۳ است و مصرف منظم آن منجر به کاهش سطح کلسترول، سلامت مفاصل و قلب می‌شود. علاوه بر این، مصرف آجیل عملکرد مغز را افزایش می‌دهد و منجر به بهبود حافظه می‌شود.

 

 مصرف «آسپرین‌بچه» بدون تجویز پزشک ممنوع/از طریق پوستتان به داشتن استرس پی ببرید/آیا نشستن بیش از حد احتمال مرگ را افزایش می دهد؟/این ماده غذایی را هرگز فریز نکنید


این ماده غذایی را هرگز فریز نکنید

خوراکی های سرخ شده در فریزر دوام نمی آورند. البته بد نیست یادآوری کنیم این خوراکی ها در بدن شما نیز سالم نمی مانند. حتی اگر شما قبل از خراب شدن آن ها را بخورید. براساس تحقیقاتی که توسط دانشکده سلامتی هاروارد انجام شده، غذاهای سرخ کردنی منجر به بروز بسیاری از بیماری های قلبی عروقی می شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار