هانی طبائی گفت: 86درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات اینترنتی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید حسن هانی طبائی ،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ، ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در این اداره برگزار شد، با اشاره به وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور گفت: وظیفه اصلی وزاتخانه ایجاد زیرساخت و سرمایه گزاری در زمینهٔ فناوری ارتباطات در کشور است.

وی افزود:با تأکید بر اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در رونق‌ بخش زیرساخت و ارتباطات، یکی از اهداف خوب و مؤثری که در این اداره کل آن را دنبال خواهیم کرد حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خرد در استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ادامه داد: ۸۶ درصد از جمعیت استان از مشترکین اینترنت همراه و ثابت هستند که در این زمینه استان قم جز رتبه‌های برتر کشوری محسوب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: حوزه‌های فعالیت این اداره در زمینه‌های تلفن ثابت و اپراتورهای تلفن همراه است که در حال حاضر بیش از جمعیت استان سیم‌کارت فعال وجود دارد که بالغ‌بر 105درصد یعنی 5 درصد بیشتر از جمعیت استان را شامل می‌شود.

هانی طبائی تصریح کرد: بابیان اینکه که خدمات اینترنتی یکی دیگر از عرصه‌های مهم فعالیت ارتباطات و فناوری اطاعات استان است، 86 درصد از جمعیت استان از مشترکین اینترنت همراه و ثابت هستند که استان قم جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه هست.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت از زیرمجموعه‌های این اداره کل است که وظیفه ارتباطات بین استانی را بر عهده دارد که در ثانیه 45 گیگا بیت حجم توسط این شرکت ارائه داده می‌شود که تمامی ارتباطات بین استانی به‌وسیله این شرکت ارائه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز آی ایکس یکی از کارهای موفق در زمینهٔ شرکت زیرساخت بوده که سبب می‌شود هزینه‌های اینترنتی با کاهش چشمگیری مواجهه شود و سبب تسهیل در روند خدمات‌رسانی شود.

هانی طبائی تأکید کرد: با اشاره به اقدامات شرکت پست استان در زمینهٔ ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح و راه‌اندازی پست لجستیک و شرکت GNF از کارهای مهم شرکت پست استان در زمینهٔ سرمایه گذاری های نوین بوده است.

وی یادآورشد: با تأکید بر اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطاعات در روستاهای استان ، از 220 روستای قم 110 روستا تحت پوشش اینترنت همراه قرار دارد همچنین 500 پست‌بانک نیز در روستاهای قم مشغول خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  خاطرنشان کرد:صدور مجوزهای نماد اعتماد برای کسب‌وکارهای اینترنتی را مورد توجه قرار داد و 30هزار مجوز در این زمینه در کشور صادرشده که بالغ‌بر 550 عدد از آن‌ها در قم بوده که عمده آن‌ها برای مجوزهای کسب‌وکارهای خرد اینترنتی صادر شده است.

انتهای پیام/ح

86درصدازجمعیت استان ازمشترکین اینترنت همراه و ثابت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار