امام جمعه آبادان گفت: زیبایی خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به سایر شهرهای نیز منتقل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حجت الاسلام علی ابراهیمی پور عصر امروز در دومین جلسه ستاد اربعین شهرستان در محل فرمانداری آبادان افزود: خدا را شاکریم که تاثیر فرهنگی بر روی فعالان موکب ها وجود دارد و تبدیل به فضایی معنوی شده است.

وی اظهار کرد: شلمچه دارای فضای معنوی است و وجود موکب ها در آئین اربعین حسینی این فضا را معنوی تر می کند، آبادانی ها همچون سالهای گذشته پرتوان تر و مشتاقانه تر برای ارائه خدمات به زائران اباعبدالحسین لحظه شماری می کنند.

امام جمعه آبادان از نبود مکانی ثابت برای مواکب به عنوان یکی از مشکلات اساسی موکب داران در شلمچه نام برد و گفت: موکب ها برای خدمات رسانی نیاز به جانمایی ثابت برای مکانهای مربوط به خودشان دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: مسیر فعلی حرکت زائران که در آن خدمات رسانی موکب ها به زائران انجام می شود مسیر تجاری شلمچه است به همین دلیل ساخت مکانهای ثابت ارائه خدمات به زائران در مسیر تردد خودروهای حامل بار بر مبنای اعلام منطقه آزاد اروند، غیرمجاز است. 

وی با تاکید بر اینکه باید مکانی ثابت برای موکب ها در نظر گرفته شود تا بتوان خدمات مناسب تری نسبت به سالهای گذشته به زائران ارائه شود، اظهار کرد: آبادان ظرفیت و شاخص های زیادی برای میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین دارد که بایستی از این ظرفیت بهترین استفاده را برد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: آبادانی ها در نحوه و میزان خدمات رسانی به زائران اربعین نسبت به سایر شهرها به خوبی درخشیده اند و امسال نیز با همت و تلاش بیشتر این خدمات ارائه می شود.

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه شلمچه یکی از مرزهای شلوغ و پرتردد کشور به خصوص در ایام اربعین است، گفت: خوزستانی ها به ویژه مردم آبادان و خرمشهر در زمینه خدمات رسانی به زائران گوی سبقت را از سایر شهرهای و استانها ربوده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: اربعین ظرفیت بسیار مهمی است که بایستی با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم آغاز فعالیت موکب ها به نمایش گذاشته شود و همگان از این خدمات آگاه شوند.

انتهای پیام/د

خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.