اولین جشنواره روناس در روستای ترک آباد اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری استان یزد گفت: براساس برنامه ریزی های صورت پذیرفته ازطرف معاونت گردشگری استان، جشواره های مختلفی را به منظور معرفی آداب و رسوم مناطق تاریخی و طبیعی استان برگزار می شود در همین راستا اولین جشنواره روناس در روستای ترک آباد اردکان با همکاری فرمانداری شهرستان اردکان انجام شد.

  نصیری افزود: جشنواره روناس به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برنامه و به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان اردکان و انجمن میراث ماندگار ترک آباد اردکان و با همکاری دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری یزد، فرمانداری و بخشداری شهرستان اردکان و دهیاری روستای ترک آباد این شهرستان برگزار شد.

سرپرست معاونت گردشگری استان یزد هدف از برگزاری این جشواره را توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، خودباوری و افزایش توانمندی و قابلیت‌های تولیدکنندگان روستایی، برندسازی محصولات روستایی و بهره مندی از ظرفیت های منطقه در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده این جشواره به صورت استانی و کشوری برگزار شود.

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اولین جشنواره ،روناس، همراه با جشنواره دستپخت مادر بزرگ ها در محل آب انبار حاج حسن واقع در بافت تاریخی روستای ترک آباد اردکان برگزار شد.

 بازدید از جاذبه های فرهنگی ـ تاریخی، مازاری ها، دخمه ترک آباد و مجموعه سازه های آبی، آسیاب آبی، قنات و آب انبار در کنار جشنواره دستپخت مادربزرگها و برگزاری مسابقه پخت آش سنتی ،پنجه به جو، از جمله برنامه های این جشواره بود

انتهای پیام/ ی

جشنواره روناس در روستای ترک آباد اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار