نمایندگان با طرح یک فوریتی طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی موافقت کردند.

فوریت طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی تصویب شدبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی امروز با 123رأی موافق، 24 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع ازمجموع 196 نماینده حاضر با فوریت طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی – فرهنگی موافقت کردند.

بر اساس مقدمه این طرح به علت نبود مشوق‌های لازم برای احیا و مرمت بافت‌های تاریخی – فرهنگی و بی‌توجهی به توانمندسازی مالکین و ساکنین آن‌ها، روند مهاجرت جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی از این بافت‌ها سرعت گرفته است هر چند این بافت‌ها بخشی از سرمایه‌های هر کشور و ملت محسوب می‌شود ولی به درستی از این سرمایه‌ها حفاظت و حراست نشده و ساکنین و مالکین این بافت‌ها در جهت‌های پایین درآمدی قرار می‌گیرند.

تملک واحدهای میراثی اگر چه توسط سازمان میراث فرهنگی در حال انجام است ولی نه منابع این سازمان برای تملک بیشتر پاسخگوست و نه این سازمان از واحد‌های تملک شده به خوبی استفاده کرده است. رفع خلأ‌ها و کمبودهای قانونی و حذف  قوانین مزاحم کمک می‌کند تا سرعت احیا و مرمت این بافت‌ها و آثار و ابنیه تاریخی سرعت گرفته و ساکنین و مالکین این آثار توانمند شود. 

گفتنی است طرح مذکور به امضای 67 نفر از نمایندگان رسیده است. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار