آموزش بیش از ۲۰۰۰ کارآموز در مراکز فنی وحرفه‌ای تربت جام

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای تربت جام گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای تربت جام سالانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ کار آموز را آموزش می‌دهد تا با پرورش نیروی کار ماهر، نیاز بازار تامین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  اسماعیل اسکندری افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای تربت جام از سال ۷۰، با یک تیم سیار آموزش کار آموزان را شروع کرده و باایجاد ۹ کارگاه و ۲۵ رشته سالانه بیش ازدوهزار و ۵۰۰ کارآموز را آموزش می‌دهد تا با پرورش نیروی کار ماهر نیاز بازار تامین شود.

اسکندری ادامه داد: این مرکز با ایجاد کارگاه‌های برق صنعتی و ساختمان، جوشکاری، اتومکانیک، تاسیسات، عمران، طراحی دوخت، هنر‌های تضمینی، طلا و جواهرسازی، کارآموزان را آموزش و گواهی مهارت برای آنان صادر می‌کند.

وی گفت: برای گسترش آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در بخش خصوصی در قالب ۲۵ آموزشگاه آزاد در رشته‌های مختلف از علاقه‌مندان ثبت نام به عمل می‌آید و کارآموزان مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای تربت جام با اشاره به اهمیت آموزش روستائیان افزود: تیم سیار مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان تربت جام در راستای اقتصاد مقاومتی و آموزش روستاییان، به مناطق محروم و کم برخوردار از فضای آموزشی سفر وذآموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای آنان برگزار می‌کند تاشاهد اشتغال پایدار در روستا باشیم.

اسکندری ادامه داد: به دلیل اینکه جامعه نیازمند نیروی ماهر و متخصص و روستا فضای مناسب برای توسعه رشته‌های حرفه آموزی است، این مرکز با درخواست بسیاری از روستا مواجه می‌شود که رسیدگی به همه روستا‌ها با یک تیم کافی نیست.

وی گفت: تمام کسانی که در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ثبت نام می‌کنند برای دریافت گواهی مهارت باید در آزمون‌های ادواری این مراکز شرکت و در صورت کسب نمرات قبولی موفق به دریافت گواهی حرفه آموزی می‌شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای تربت جام افزود: تنوع دوره‌های آموزشی در رشته‌های مشاغل خانگی، تولید، بازاریابی و فروش از ویژگی‌های این مرکز است که توانسته مخاطبان بسیاری را جلب کنند.

اسکندری گفت: آموزش حرفه‌ای کشت گلخانه ای، برق کار ساختمان درجه یک و پرورش قارچ دکمه‌ای در برنامه آینده این مرکز قرار دارد که فضای فیزیکی آن آماده شده است.


انتهای پیام //م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.