استاندار کرمان گفت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، یک هزار و 300 میلیارد تومان پروژه های عمرانی در استان کرمان افتتاح یا کلنگ زنی می شود که در کشور بی نظیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان  امروز در آئین افتتاح باند دوم محور کرمان – بم – شورگز با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: در دولت یازدهم بیش از 25 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است که حدود سه هزار و 700 میلیارد تومان آن دولتی و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری استان کرمان، تصریح کرد: طلایی ترین دوران استان کرمان در حوزه مرمت آثار تاریخی و بافت قدیمی در دولت تدبیرو امید بوده است که به عنوان مثال در حال حاضر 41 اثر با همکاری بخش غیر دولتی در دست مرمت و بهسازی است.
استاندار کرمان ضمن تقدیر از تلاش های شرکت جهاد نصر، عنوان کرد: این شرکت شش خانه قدیمی را به عنوان مهمانپذیر و مرکز اقامتی در دست مرمت و بهسازی دارد و در کنار آن به عنوان معین اقتصادی منطقه سیریز نیز فعالیت های خوبی را در دست انجام دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در دولت تدبیر و امید 563 کیلومتر بزرگراده در استان کرمان احداث شده بود که با بهره برداری از باند دوم محور کرمان – بم- شورگز این میزان به یک هزار و 750 کیلومتر رسیده است.
محمدمهدی بلوردی افزود: استان کرمان رتبه سوم کشوری را در زمینه طول مسیرهای بزرگراهی به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید 587 کیلومتر راه روستایی روکش و آسفالت شده است، ادامه داد: در این مدت چهار بیمارستان 32 تختخوابی نیز افتتاح شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان یادآور شد: در ابتدای دولت یازدهم 13 هزار و 495 واحد مسکن مهر افتتاح شده بود که در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، 12 هزار و 231 واحد با لحاظ تمام امکانات مورد نیاز افتتاح شده است.
بلوردی از باند دوم محور کرمان- بم – شورگز به عنوان یکی از انتظارات به حق مردم شرق و جنوب استان کرمان یاد کرد و افزود: فاصله کرمان تا مرز استان سیستان و بلوچستان 300 کیلومتر است که امروز با افتتاح باند دوم محور کرمان- بم – شورگز، 65 کیلومتر مسیر تا مرز استان سیستان و بلوچستان چهار خطه شده است.
وی خاطرنشان کرد: این محور در گذشته شاهد تصادفات زیادی بوده و در مدت هفت سال تعداد تصادفات فوتی این محور در صدر آمار بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه این محور به شکلی ایمن طراحی شده است، عنوان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال و سال گذشته این محور هیچ تصادف فوتی نداشته است.
بلوردی یادآور شد: محور رفسنجان، سرچشمه – شهربابک به زودی افتتاح می شود و امروز آزاد راه سیرجان- بندرعباس نیز با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

مدیرعامل شرکت جهاد نصر نیز گفت: این شرکت با سابقه 25 سال فعالیت در حوزه زیرساخت، هولدینگی با 16 شرکت را تشکیل داده و در حال خدمت رسانی به مردم است.
عباس حسن زاده افزود: در شرکت جهاد نصر، پنج هزار نفر به صورت مستقیم و 15 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند و این شرکت یک هزار و 250 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین را در اختیار دارد.
وی با اشاره به اینکه شرکت جهاد نصر در طول مدت فعالیت خود 500 پروژه مختلف را اجرا کرده است، عنوان کرد: شرکت جهاد نصر در هر سال 400 نفر به پرسنل خود اضافه می کند.
مدیرعامل شرکت جهاد نصر تصریح کرد: شرکت جهاد نصر تاکنون یک هزار و317 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 814 کیلومتر راه فرعی و روستایی، یک هزار و 10 کیلومتر بهسازی و چهار هزار و 800 کیلومتر طول پل بین 10 تا 45 متر را اجرا کرده و 950 کیلومتر راهسازی را نیز در دست اقدام دارد.
باند دوم محور باغین- ماهان- بم- شورگز به طول 69 کیلومتر در قالب سه قطعه افتتاح شد و با افتتاح این قطعات، 365 کیلومتر کل مسیر در استان کرمان، چهار بانده شد.

انتهای پیام/ی

افتتاح چندین طرح با حضور وزیر راه و شهرسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار