روحانی گفت: مجموعه پنج جلدی اخلاق کاربردی با نگاهی اسلامی ضمن تبیین مبانی نظریه اخلاق کاربردی به تحلیل مهمترین مسائل اخلاق کاربردی می‌پردازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمد روحانی ،مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ،گفت: با اشاره به دانشنامه اخلاق کاربردی،این دانشنامه از دانش‌های نوظهوری است که می‌توان آن را کاربست مبانی و معیارهای ارزش داوری اخلاقی در حوزه یا مسئله خاص از مسائل ناظر به صفات یا رفتارهای اختیاری انسان دانست.


مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار مجموعه پنج جلدي دانشنامه اخلاق كاربردي خبر دادوگفت: حل تزاحمات اخلاقی به ویژه در مسائل نوپدید از دغدغه‌های این رشته است مجموعه پنج جلدی اخلاق کاربردی با نگاهی اسلامی ضمن تبیین مبانی نظریه اخلاق کاربردی به تحلیل مهمترین مسائل اخلاق کاربردی می‌پردازد.

روحانی افزود: با بیان اینکه دانشنامه اخلاق کاربردی مجموعه پنج جلدی را دربرمی‌گیرد، مباحث نظری اخلاق کاربردی مانند جایگاه اخلاق کاربردی در هندسه، دانش‌های اخلاقی، نقش فرااخلاق در اخلاق کاربردی، نقش اخلاق کاربردی در توجه به فسلفه اخلاق، راه‌های حل تزاحمات اخلاقی بر اساس اندیشه‌های اسلامی، نقش قاعده زرین در تصمیم‌گیری‌های اخلاقی و نقش عرف در اخلاق از محتواهای مذکور در جلد نخست است.

وی عنوان کرد: جلد دوم مبحث اخلاق زیستی است و چیستی اخلاق زیستی، معیار انسانیت و نقش آن در اخلاق زیستی، اخلاق ژنتیک، شبیه‌سازی انسانی، سقط جنین از نظر اخلاق اسلامی، برخورد کالاگونه با انسان، برداشت عرفی از نظر اخلاقی و بررسی اخلاقی حکم اعدام از مسائل مطرح شده در اخلاق زیستی است.

روحانی ادامه داد:با بیان اینکه جلد سوم این اثر با موضوع اخلاق صداقت و گردشگری است ،در این جلد به این موضوع پرداخته شده که اخلاق محیط زیست، گردشگری، زیارت و برخورد با حیوانات به چه صورتی است.

وی عنوان کرد: جلد چهارم در حوزه اخلاق حاکمیت و سازمان نام گذاری شده که دارای مباحث حوزه اخلاق سیستمی، ساختاری، مدیریت، سیاست، اخلاق انتخابات، لیبرال، اخلاق اسلامی و... است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: جلد پنجم مربوط به اخلاق علم و نقد آن است که اخلاق رسانه، اخلاق روزنامه‌نگاری، نقد، مناظره و نظریه‌پردازی در این جلد مورد نظر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه پنج جلدی با اشراف احمدحسین شریفی با همکاری پژوهشگران آماده شده که اکنون به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر شده است.

انتهای پیام/ح

مجموعه 5جلدی  دانشنامه اخلاق کاربردی منتشرشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار