همزمان با هفته دولت، ۴۴ طرح عمران روستایی در استان فارس افتتاح شد و ۲۰ هزار و ۱۴۷ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصطفی هاشمی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس از بهره برداری از ۴۴ طرح عمران روستایی در استان خبر داد و گفت: از این طرح ها، ۱۱ طرح در سپیدان، ۶ طرح در زرین دشت، ۶ طرح در مرودشت، پنج طرح در داراب، چهارطرح درلامرد، سه طرح درفیروزآباد، درشهرستان‌های جهرم، شیراز و فراشبند هر یک ۲ طرح و در شهرستان‌های رستم، گراش و فسا هر کدام یک طرح عمران روستایی افتتاح شده است.


وی افزود: برای اجرای طرح‌های عمرانی هفته دولت در مجموع ۴۸ میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، خودیاری اهالی، ۲ درصد درآمد نفت و گاز و منابع داخلی بنیاد مسکن این استان هزینه شده است.


هاشمی، مهم‌ترین فعالیت این بنیاد را در زمینه توسعه روستا‌ها و تهیه و اجرای طرح هادی دانست و اظهار داشت: بنیاد مسکن فارس باید برای حدود ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان طرح هادی تهیه کند.


وی ادامه داد: تا کنون در اغلب روستا‌ها این طرح تهیه شده است و به زودی جشن اتمام تهیه طرح هادی در روستا‌های استان فارس برگزار می‌شود.


هاشمی بیان کرد: در سال ۹۵ طرح هادی در ۶۶۴ روستای استان فارس عملیاتی شد و در مجموع از ابتدا تا کنون در یک هزار و ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان این طرح‌ها اجرا شده است.


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس، همچنین به اجرای طرح توسعه معابر در قالب سهمیه قیر رایگان اشاره کرد و تصریح کرد: ۲ میلیون متر مربع از سطح معابر روستایی این استان آسفالت شده است، این میزان آسفالت معادل ۲۰۰ کیلومتر طول معابر است و ۱۲ درصد از حجم فعالیت‌های آسفالت معابر کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ر


بهره مندی بیش از ۲۰ هزار خانوار از اجرای طرح‌های عمران روستایی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار