معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال 22 میلیون تُن محصولات باغی در کشور تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت باغات کشور را دو میلیون و 700 هزار هکتار اعلام و بیان کرد: پیش بینی امسال ما تولید 22 میلیون تُن انواع محصولات باغی از باغات کشور است.
طهماسبی "پسته" را شاخص‌ترین محصول باغی کشور عنوان کرد و افزود: در کنار سطح زیرکشت و تولید بسیار این محصول، ارزآوری بالایی که این محصول برای کشور دارد آن را حائز اهمیت کرده است هم اکنون محصول پسته سالانه حدود 1.8 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری دارد.
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی "خرما" را دیگر محصول باغی شاخص کشور عنوان کرد و افزود: سالانه یک میلیون تُن خرما در کشور تولید می‌شود، اما متاسفانه کمترین میزان صادرات را در زمینه این محصول داریم.
وی افزود: بیشترین مشکل ما در زمینه خرما در بحث صنایع تبدیلی و فرآوری خرماست که در حال حاضر در حال واگذاری تسهیلات در این زمینه هستیم.
طهماسبی همچنین از "سیب" به عنوان دیگر محصول باغی شاخص کشور یاد کرد و افزود: امسال پیش‌بینی برداشت بسیار زیاد سیب در کشور را داریم و انتظار ما این است که امسال به رقم برداشت 3.8 میلیون تُن برسیم.
وی بیان کرد: طی پنج سال آینده بر اساس تکلیفی که از سوی دولت و مجلس بر دوش وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شده سطح زیر کشت باغات کشور باید 500 هزار هکتار افزایش یابد.
طهماسبی افزود: درسال اول اجرای این برنامه، امسال افزایش 60 هزار هکتاری باغات کشور را در برنامه داریم.

 

انتهای پیام/ز

افزایش 500هزار هکتاری باغات کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.