نوری:

تامین جایگاه‌های عرضه دام جزء وظایف شهرداری تهران است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران بر اساس بند 20 ماده 55 قانون می‌تواند مراکزی که نیازمند پاکسازی هستند را پاکسازی کند و همچنین از ظرفیت‌های محیط زیستی برای افزایش سلامت در شهر استفاده کند.

تامین جایگاه‌های عرضه دام جزء وظایف شهرداری تهران استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدراعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش با بیان اینکه شهرداری تهران اقدامات موثری در راستای عرضه دام زنده و کشتار آنها در روز عرفه و عید قربان انجام می‌دهد، اظهار داشت: بدون تردید این اقدامات به بهداشت و سلامت شهروندان کمک می‌کند و به آنها این اطمینان را می‌دهد که می‌توانند با خیال آسوده‌تری نسبت به خرید خود اقدام کنند.

وی افزود: بدون شک اقدامات شهرداری تهران منجر به افزایش بهداشت در سطح شهر می‌شود که این موضوع جای تقدیر دارد چرا که معتقدم ساماندهی و رعایت مسائل زیست محیطی بر مباحث مقدم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش تصریح کرد: امیدوارم به منظور رعایت بهداشت و سلامت شهروندان تعداد جایگاه‌های ثابت عرضه دام در سطح شهر تهران افزایش پیدا کند، و ما برای این موضوع برنامه‌ای خواهیم داشت.

نوری با بیان اینکه تامین جایگاه‌های عرضه دام جزء وظایف شهرداری تهران است، گفت: بر اساس بند 20 ماده 55 شهرداری تهران می‌تواند از ظرفیت‌های محیط زیستی برای کاهش خطرات زیست محیطی استفاده کند و همچنین می‌تواند با حکم قضایی مکان‌هایی که دام زنده را به مردم عرضه می کنند، پاکسازی کند.

بهاره آروین دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خرید 22 الی 23 هزار راس دام از مراکز عرضه دام شهرداری تهران خطاب به رحیمی گفت: می‌خواهم بدانم که آیا دلیلی دارد که شهروندان تنها 10 الی 11 هزار ذبح را از این رقم در این مراکز ذبح و مابقی را خارج می‌کنند؟

رحیمی در پاسخ به وی گفت: باید در این خصوص فرهنگسازی صورت گیرد تا شهروندان از خرید دام خود و ذبح آن در این مراکز اطمینان کامل حاصل کنند.

افشین حبیب‌زاده در این خصوص خطاب به رحیمی گفت: می‌خواهم بدانم که آیا آسیب‌ شناسی‌هایی در این خصوص صورت گرفته یا خیر؟ و اینکه آیا بازرسان شما از تمام مراکز عرضه دام بازرسی انجام می‌دهند.

رحیمی در پاسخ به او گفت: بر اساس آمار سازمان دامپزشکی در طول سال، بخش کوچکی از دام‌ها در مراکز ثابت شهرداری تهران ذبح می شوند به همین منظور دستگاه‌های متولی باید در این خصوص اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.

محمد سالاری با بیان اینکه شهرداری تهران یک میلیارد هزینه می‌کند و تنها 120 میلیون درآمد دارد گفت: در حال حاضر وضعیت اقتصاد شهر خوب نیست به همین منظور ما نباید از عوارضی که از مردم دریافت می‌کنیم این خدمات را به شهروندان عرضه کنیم بلکه باید تمهیداتی اندیشیده شود که همان میزانی که هزینه می‌کنیم به همان میزان  درآمد داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار