معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از تشکیل هسته آموزش در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیر خبر داد.

تشکیل هسته آموزش در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیّربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زهرا دریانورد صبح چهارشنبه در نشست مسئولین واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر اظهار داشت: بخش زیادی از مشکلات سلامت به شیوه زندگی مربوط می‌شود و عمدتاً منشاء رفتاری دارند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود .

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های اصلاح سبک زندگی تغییر نگرش جامعه در این زمینه است، گفت: ضرورت و اهمیت آموزش همگانی در زمینه سلامت و اولویت‌های مربوط به آن غیر قابل انکار است از این رو شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در نظر دارد بابرنامه‌ریزی دقیق و منسجم هسته آموزشی سلامت را در مراکز خدمات جامع سلامت تشکیل و با برگزاری کلاس‌های تربیت مدرس تقویت کند.

وی با تاکید بر تاثیر مثبت تشکیل هسته آموزش بر افزایش سواد سلامت مردم گفت: افزایش سواد سلامت مردم می‌تواند ، کیفیت مراقبت‌ها و سطح تبعیت افراد از دستورات تیم سلامت را افزایش دهد. افزایش سواد سلامت همچنین با بهبود رفتار افراد برای جست‌وجوی خدمت باعث کاهش بار مراجعات و موجب منطقی‌تر شدن استفاده از منابع و خدمات در نظام سلامت می‌شود .

دریانورد افزود: برخورداری از سواد بهداشتی ضرورتی است که می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها که منجر به افت کیفیت زندگی می‌شود موثر واقع شود.

وی یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد عوامل بروز و شیوع بیماریها در جامعه بستگی به سطح آگاهی و شیوه زندگی مردم دارد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.