مدیر کل اموال تملیکی استان بوشهر از امحای ۵۱ تن انواع مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق در بوشهر خبر داد.

کشف ۵۱ تن انواع مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق در بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل اموال تملیکی استان بوشهر از امحای ۵۱ تن انواع مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق در بوشهر خبر داد.

محمود سیفیان با بیان این‌که این کالا‌های خارجی بدون بررسی‌های بهداشتی وارد کشور شده بود و استاندارد‌های لازم را نداشتند، گفت: بیشتر این کالا‌ها در سطح بازار جمع‌آوری شده‌اند و تهدیدی برای سلامتی مردم بودند.

به گفته وی، چون اداره بهداشت و جهاد کشاورزی مصرف انسانی و حیوانی این کالا‌ها را مورد تائید قرار ندادند و پس از جمع‌آوری امحا شدند.

مدیر کل اموال تملیکی استان ارزش این کالا‌های قاچاق و غیر استاندارد را ۱۳ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، صد‌ها تن مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و پوشاک در پنج مرحله در بوشهر جمع‌آوری و امحا شده است.

براساس گفته‌های رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو، ایران هفتمین کشور مصرف‌کننده لوزام آرایش در دنیا و دومین کشور خاورمیانه پس از عربستان سعودی است. ارزش سالانه تجارت این لوازم در ایران، یک میلیارد دلار به صورت واردات و دو میلیارد و ۲، ۰، ۰ میلیون دلار به شکل قاچاق است که اگر اقدامی فرهنگی در راستای کاهش مصرف این مواد صورت نگیرد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند.

انتهای پیام/ب

کشف ۵۱ تن انواع مواد آرایشی قاچاق در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.