نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رای‌دهندگان آمریکایی درباره راهبرد جدید کاخ‌سفید در قبال افغانستان اختلاف‌نظر دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه هیل، نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رای‌دهندگان آمریکایی درباره مسئله افزایش نیروهای نظامی کشورشان در افغانستان اختلاف نظر دارند.

نتایج نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کانسالت نشان می‌دهد 45 درصد آمریکایی‌ها از افزایش حضور نظامی آمریکا در افغانستان حمایت می‌کنند. این در حالی است که در مقابل، 41 درصد رای‌دهندگان آمریکایی اعلام کرده اند از این اقدام حمایت نخواهند کرد.

همچنین 14 درصد پاسخ‌ها در این نظرسنجی ممتنع بوده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه بیشتر از دموکرات‌ها از برنامه‌های دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در افغانستان حمایت می‌کنند.

همچنین، نتایج این نظرسنجی بیان می‌کند 24 درصد رای دهندگان آمریکایی معتقدند آمریکا در جنگ افغانستان پیروز بوده است. این در حالی است که 40 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند به باور آن‌ها، آمریکا در حال شکست در این جنگ است.

در ماه جاری میلادی، ترامپ برنامه‌های نظامی خود در قبال افغانستان را اعلام کرد. وی گفت قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از این کشور آسیایی خارج کند.

وی در سخنرانی خود گفت در ابتدا نظر وی خارج شدن از افغانستان بوده است، اما «هنگامی که در دفتر ریاست جمهوری آمریکا بنشینید» محاسبات تغییر خواهد کرد.

وی از بیان این‌که چند نیروی نظامی آمریکایی به افغانستان فرستاده خواهند شد و یا این‌که این نیروها چه مدتی را در این کشور خواهند گذراند، خودداری کرد.

این نظرسنجی در بازه زمانی 24 تا 28 اوت در میان 1999 رای‌دهنده آمریکایی انجام شد. حاشیه خطای این نظرسنجی 2 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/

 

نظر مردم آمریکا درباره راهبرد جدید ترامپ در قبال افغانستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار