پنجمین کنگره منطقه‌ای شعر علوی با حضور شاعرانی از استان‌های جنوبی کشور در شهرستان جهرم برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرم اللهی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: پنجمین کنگره منطقه‌ای شعر علوی ١٥ و ١٦ شهریورماه با حضور شاعرانی از هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و فارس در جهرم برگزار می‌شود.

وی افزود: مهلت ارائه آثار از ٢٥ مردادماه تا پنجم شهریورماه بود که در این مدت ٥٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ٨٠ اثر به مرحله پایانی راه یافتند.

آثار ارائه شده در جشنواره منطقه‌ای شعر علوی در قالب کلاسیک، شعر نو یا نیمایی و ترانه هستند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس همچنین گفت: شعر‌های ارسالی به جشنواره منطقه‌ای شعر علوی با موضوع امام علی (ع) و اقتصاد مقاومتی و فرهنگ کار و تلاش، امام علی (ع) و عدالت اقتصادی و اجتماعی، امام علی (ع) و احترام به بیت المال، امام علی (ع) و حسن مصرف، امام علی (ع) اقدام و عمل و امام علی (ع) و کار آفرینی است.

گفتنی است، از جمله برنامه‌هایی که در پنجمین کنگره منطقه‌ای شعر علوی برگزار می‌شود برنامه شعرخوانی، برنامه چراغداران ویژه تجلیل از پیشکسوتان شعر آئینی استان ها، برگزاری ٣ کارگاه آموزشی شعر آئینی و کودک، نمایش‌های میدانی، نمایشگاه آثار تجسمی و در پایان انتشار سند شعر آئینی کشور با محوریت شعر علوی با رویکرد صورت شناسی انتقادی خواهد بود.

انتهای پیام/ن

جشنواره منطقه‌ای شعر علوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار