کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از همه افراد خواست گوشت قربانی را به مدت حداقل 24 ساعت در یخچال نگهداری کرده و فردای عید قربان(روز شنبه) آن را مصرف کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: یکی از بیماری‌های منتقله از طریق دام و مصرف گوشت آن تب کریمه کنگو است و در همین راستا توصیه می‌شود افراد حتما گوسفند قربانی را از مراکز معتبر تهیه کنند.

وی  با اشاره به اینکه مردم گوسفند را به طور معمول به خانه آورده و در خانه قربانی می کنند، گفت: توصیه ما این است مردم این کار را در محیط غیراز منزل انجام داده و در صورت آوردن به خانه، گوسفند را در حیاط و یا پارکینگ نگهداری کنند.

وی در خصوص نزدیک شدن کودکان به گوسفند قربانی هشدار داد و از والدین خواست از نزدیک شدن کودکان خود به گوسفند جلوگیری کرده و مانع تماس کودکان با بدن دام و بویژه کنه‌های روی بدن دام شوند.

خدادادیان بیان کرد: بعد از قربانی کردن گوسفند نیز افراد باید محل را با محلول سفید کننده یک درصد بشویند و برای همین باید یک پیمانه سفید کننده(وایتکس) را در یک ظرف آب ریخته و با آن محل ذبح را شست و شو دهند.

این کارشناس بهداشت گفت: از همه افراد می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه دام با شماره 190 بهداشت تماس گرفته و سایر موارد در خصوص عرضه و ذبح غیرمجاز دام را به شماره 1512 دامپزشکی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/ز

توصیه هایی برای قربانی کردن گوسفندان در روز عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.