عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس علت نوسانات قیمت نفت را در هفته‌های اخیر تشریح کرد.

سهدایت‌الله خادمی نایب رئیس کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نوسانات قیمت نفت طی هفته‌های اخیر گفت: مخاطرات منطقه‌ای بیشترین تاثیرات را بر بازار نفت گذاشته است. 

وی ادامه داد: حملات گروه تروریستی داعش در منطقه هم بر قیمت نفت تاثیراتی داشت اما با توجه به اینکه این گروه در حال نابودی است، تاثیراتش بر بازار نفت هم رو به زوال است.

خادمی با اشاره به اعلام استقلال کردستان عراق یادآور شد: اقلیم کردستان با برگزاری رفراندمی خواهان گرفتن امتیازاتی از دولت عراق است اما این موضوع صرفا یک بحث داخلی در کشور عراق نیست و بحران‌هایی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از آنجایی که کردستان عراق از طریق ترکیه به جهان نفت صادر می‌کند، برگزاری همه‌پرسی و استقلالش تاثیرات زیادی بر بازار نفت خواهد گذاشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی درباره تاثیرات اقدامات آمریکا بر قیمت نفت اظهار داشت: وقتی قیمت نفت افزایش می‌یابد، آمریکا تولید نفت شل را بیشتر می‌کند و زمانی که قیمت نفت کاهش می‌یابد، تولید خود را متوقف می‌کند که این موضوع هم بر بازار نفت بی‌تاثیر نیست.

نایب رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه عوامل جوی و دمای هوا هم بر بازار نفت تاثیر می‌گذارند، تصریح کرد: مصرف نفت خام در فصل تابستان به دلیل استقرار هوای بسیار گرم در خاورمیانه  افزایش می‌یابد که تاثیر بسزایی بر بازار نفت دارد.

 انتهای پیام/

تاثیر استقلال و همه‌پرسی کردستان عراق بر قیمت نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار