مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در آستان عید قربان ۴۲ اکیپ نظارتی ثابت و سیار بهداشتی دامپزشکی در شهرهای این استان فعال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: با افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام طرح ضربتی نظارت بهداشتی دامپزشکی با مشارکت ۷۵ نفر از نیروهای متخصص آغاز شده است.

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگو در برخی از استان‌های جنوبی و مرکزی کشور، انتظار می‌رود شهروندان از خرید گوشت‌های حاصل از ذبح دام‌های غیرمجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه‌ها و عموماً در روستاهای اطراف تهیه و وارد چرخه مصرف می‌شود، جداً خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تأکید کرد: ضروری است شهروندان به هنگام خرید گوشت از ممهور  بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل کرده و ترجیحاً فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

صالحی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های دامپزشکی که در عید سعید قربان در میدان‌های اصلی تمامی شهرستان‌های استان مستقر هستند و یا ضمن مراجعه به دامپزشکی محل اقامت خود و حضور اکیپ سیار دامپزشکی در منزل از سلامت دام قربانی اطمینان یابند.

وی تأکید کرد: کشتارگاه‌های دام استان در عید سعید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان است و  توصیه می‌شود دام قربانی جهت ذبح و آماده‌سازی لاشه به کشتارگاه منتقل شده و از خدمات بهداشتی کشتارگاه بهره‌مند شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: شماره تلفن‌های ۳۳۳۳۱۸۹۱ و ۲-۳۳۳۵۵۹۹۰  اداره کل دامپزشکی به منظور ارتباطات مردمی پیش بینی شده و آماده دریافت گزارشات مردمی است.

انتهای پیام/ح

فعالیت کشتارگاه های دام استان در عید سعید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.