ویژگی های دام سالم برای عید قربان؛

از خرید دام های پیر وناسالم خودداری کنید

مسئول قرنطینه دامپزشکی جنوب کرمان از مردم خواست از خرید دام های پیر و بیمار خودداری کرده ودام جوان ودارای پوشش مناسب را برای عید انتخاب کنند.

دام قربانی جوان وپوشش مناسب باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محبوبه مشایخی مسئول قرنطینه دامپزشکی جنوب کرمان گفت :2هزار دام بهداشتی و سالم از جنوب کرمان برای عید قربان به دیگر نقاط استان وسیستان وبلوچستان ارسال شده است.

وی افزود: این تعداد راس دام با صدور 27 فقره گواهی بهداشتی حمل و با رعایت کلیه ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور و با هماهنگی با فرمانداری های منطقه به استان سیستان و بلوچستان ارسال می شود.

مشایخی بیان کرد: اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی از ساعت هفت صبح تا 13 بعد از ظهر روز عید قربان در کشتارگاه دام و اداره دامپزشکی شهرستان های جنوبی استان بر دام های قربانی نظارت دارند.

مسئول واحد قرنطینه اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان به مردم توصیه کرد: بهتراست دام قربانی از بین دام های جوان انتخاب شود و دام باید فاقد بیماری های میکروبی، انگلی(به ویژه کنه) و لاغری مفرط باشد.

وی گفت: دام قربانی باید دارای پوشش بدنی مناسب باشد و مردم از خرید دام های دارای پشم های بلند، ژولیده و دارای لنگش خودداری کنند.

عشایر جنوب کرمان حدود یک میلیون و 200 هزار رأس دام در اختیار دارند که یک میلیون و 941 هزار و 954 هکتار از کل مراتع منطقه جیرفت و کهنوج در اختیار آنان و جزو قلمرو آنان است.

انتهای پیام/ح

2هزار دام از جنوب کرمان برای عید قربان خارج شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار