کلنگ زنی پروژه فرآوری و بسته بندی زعفران

کلنگ پروژه فرآوری و بسته بندی زعفران در سرایان زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مهندس سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت :محصول زعفران و پسته از عمده ترین محصولات کشاورزی شهرستان سرایان می باشد که با راه اندازی واحدفراوری و بسته بندی زعفران در آینده ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی شهرستان سرایان خواهیم بود . 


وی افزود : واحد فرآوری و بسته بندی زعفران در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۳۸۰ متر در فاز اول ۹ نفر اشتغال مستقیم و ۳۰ نفر اشتغال غیر مستقیم را به همراه خواهد داشت .

سلیمانی ظرفیت تولید سالانه آن را ۶۶۰ کیلوگرم زعفران خشک و جذب ۴۸ تن مواد خام کشاورزی عنوان کرد .


دکتر امیر حسنخانی نماینده مردم سرایان در مجلس نیز گفت :احداث و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری در روستا یک حرکت جدید می باشد که این حرکت باید استمرار داشته باشد .


وی افزود : محصول تولیدی و بسته بندی شده در این واحد باید کاملا ارگانیک و عاری از هر گونه سموم و کود شیمیایی باشد و ارگانیک بودن محصول می تواند برند زعفران ما را در کشور و در دنیا جا بیندازد .


امیرحسن خانی گفت :محصول تولیدی و بسته بندی شده علاوه بر ارگانیک بودن باید عاری از آلودگی و کاملا استریل باشد وبا استریل زعفران با پلاسما یقینا جایگاهی در دنیا پیدا خواهیم کرد .


وی مشکل اصلی منطقه را نبود صنایع تبدیلی ،تکمیلی و فرآوری عنوان کرد اظهار داشت با راه اندازی و احداث صنایع تبدیلی و فرآوری در منطقه صادرات محصول ارگانیک و استریل را به سایر کشورها داشته باشیم و برند زعفران منطقه را در دنیا جا بیندازیم .

انتهای پیام/ک

مشکل اصلی خراسان جنوبی  نبود صنایع تبدیلی ،تکمیلی و فرآوری محصولات استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.