رئیس جمهور ترکیه به مناسبت عید قربان در شهر استانبول گفت کسانی که چشم خود را به روی نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا می‌بندند، در حقیقت با این جنایت همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌المللباشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، میانمار را به "نسل کشی" علیه اقلیت مسلمان روهینگیا متهم کرد.

اردوغان در سخنرانی خود که به مناسبت عید قربان در شهر استانبول برگزار شد با اشاره به تمایل حضرت ابراهیم (ع) به فدا کردن پسرش، تصریح کرد: "هنوز نسل کشی در دنیا وجود دارد و کسانی که چشم خود را بر روی این جنایت با عنوان دموکراسی، می‌بندند، در حقیقت با آن‌ها همکاری می‌کنند."

اردوغان در ادامه با بیان اینکه او این مسئله را در جلسه آینده مجمع عمومی سازمان ملل که در اواخر این ماه در نیویورک برگزار می‌شود مطرح خواهد کرد، خاطر نشان کرد: من درباره این موضوع با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر رهبران جامعه مسلمان بحث و گفتگو خواهم کرد.

گفتنی است تاکنون در حدود ۴۰۰ نفر از مسلمانان روهینگیا در شمال غربی میانمار در درگیری با نیرو‌های دولتی، جان خود را از دست داده اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قتل عام و به آتش کشیدن روستا‌ها توسط نیرو‌های امنیتی نگرانی از خشونت‌های اجتماعی خارج ازکنترل را زیاد کرده است. به همین دلیل ۲۰۰۰۰ نفر از مردم روهینگیا برای فرار از این خشونت‌ها، در مرز بنگلادش، برای ورود به این کشور تجمع کرده‌اند. اما بنگلادش که تاکنون ۴۰۰ هزار نفر از آوارگان روهینگیا را پذیرفته از پذیرش مهاجرین بیشتر امتناع می‌کند.

انتهای پیام/

اردوغان دولت میانمار را به نسل‌کشی مسلمانان متهم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تورك
۰۵:۲۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
درود ب شرفت اردوغان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار