رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی از خرید دستگاه وایداس (vidas) به مبلغ ۸۱۰ میلیون ریال برای آزمایشگاه طبی بیمارستان علامه بهلول گنابادی خبر داد.

راه اندازی دستگاه وایداس در آزمایشگاه طبی بیمارستان علامه بهلول گنابادیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد؛ دکتر محسن صاحبان ملکی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی گفت : با خرید و راه اندازی این دستگاه کلیه آزمایشات هورمونی، تومور مارکرها، کاردیاک مارکر‌ها (تست‌های اختصاصی بیماری‌های قلبی)، باروری و ناباروری، آزمایشات تشخیصی عفونت‌های خاص شامل انواع هپاتیت ها، HIV، توکسوپلاسموز، سایتومگالوویروس، منونوکلئوز عفونی و H. pylori و همچنین آزمایشات مربوط به هموستاز با دقت بالا و در کوتاهترین زمان (روزانه) در این مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: قبل از راه اندازی این دستگاه، بیماران برای انجام این آزمایشات باید به آزمایشگاه‌های خارج بیمارستان مراجعه می‌کردند یا نمونه خون بیمار به مشهد ارسال می‌شد که این اقدام با کاهش کیفیت آزمایشات و افزایش مدت زمان جواب آن همراه بود.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی ادامه داد: با شروع فعالیت این دستگاه گام بزرگی در جهت تبدیل شدن آزمایشگاه این مرکز به یک آزمایشگاه مرجع برداشته شد چراکه آزمایشگاه‌های خصوصی گناباد و بیمارستان‌های شهرستان‌های مجاور می‌توانند نمونه‌های خود را به جای مشهد به آزمایشگاه بیمارستان علامه بهلول گنابادی بفرستند.

انتهای پیام //ف. م.

 


دستگاه وایداس در آزمایشگاه طبی بیمارستان علامه بهلول گنابادی راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.