تجهیز اراضی اندیمشک به سیستم آبیاری نوین

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از تجهیز از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید هدایت‌الله موسوی، مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به اینکه از سال گذشته تجهیز 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین از سال گذشته در برنامه جهاد کشاورزی این شهرستان قرار گرفته است، بیان داشت: از این برنامه فقط 20 درصد آن باقی مانده است.
وی با بیان اینکه خشکسالی و کم‌آ‌بی بر روی زمین‌های کشاورزی تأثیرات منفی بر جای گذاشته است، تصریح کرد: برای رفع مشکلات کم‌آبی اراضی کشاورزی، آن‌ها را به سیستم آبیاری نوین مجهز کردیم و در حال حاضر اکثر اراضی کشاورزی تحت پوشش این سیستم قرار گرفته‌اند.
موسوی درخصوص اهمیت تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین اذعان داشت: کاهش هدررفت آب و مصرف بهینه، افزایش تولید و رسیدن آب به زمین‌های کشاورزی در کوتاه‌ترین زمان از جمله مزایای این طرح است. همچنین اعتبار موردنظر برای اجرای این طرح به صورت دو طرفه هم از کشاورز و هم از طریق دولت تأمین می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: کشاورز باید 50 درصد از هزینه اجرای این طرح را به عهده بگیرد و همچنین دولت نیز سهمی را به عنوان یارانه تقبل می‌کند.
این مقام مسئول گفت: تنها افرادی که سند زمین و مجوز آب دارند، می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: 65 درصد از برنامه 11 هزار هکتاری در سال گذشته اجرایی شد و اکنون پیشرفت به 80 درصد رسیده که از جمله مشکلات مربوط به اجرای این طرح، می توان به کمبود نقدینگی از طرف کشاورزان اشاره کرد.
انتهای پیام/گ

آبیاری اراضی کشاورزی با سیستم آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.