وضعیت عمومی مطلوب حجاج استان در عربستان

پزشک اعزامی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به عربستان از شرایط عمومی و جسمانی مطلوب حجاج استان خبر داد.

دکتر سیادت ، پزشک اعزامی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به عربستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  گفت: شرایط عمومی حجاج خراسان جنوبی بسیار مطلوب بوده و تا کنون هیچ مورد خاصی از بیماری های خطرناک مسری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه زائران استان در صحرای عرفات هستند ، افزود: تا کنون هیچ یک از زائران استان در بیمارستان بستری نشده اند و شایعترین بیماری در بین حجاج تنها سرماخوردگی بوده است.

دکتر والهی ، پزشک اعزامی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر استان نیز گفت : با توجه به اینکه سیستم پزشکی حج به صورت الکترونیکی و آنلاین قابل دسترسی است ، تا کنون هیچ کدام از زائران نیاز به مراقبت ویژه نداشته اند.

وی با بیان اینکه شرایط و امکانات دارویی بسیار مطلوب است ، افزود : نیروهای امنیتی و انتظامی سعودی نیز کمال هماهنگی و همکاری را با زائران ایرانی دارند .

دکتر والهی با بیان اینکه در حج امسال ۶ پزشک مسئولیت معاینه و حفظ سلامت زائران ۱۲ کاروان را برعهده دارند گفت : در سال ۹۴ ، تعداد ۴ پزشک حاجیان را همراهی می کردند .

وی به افزایش تعدا زائران در حج امسال اشاره کرد و افزود : مراسم حج امسال تا کنون به خوبی برگزار شده و حاجیان اعمال خود را انجام داده اند.
انتهای پیام/ب


دسترسی آنلاین به سیستم پزشکی حج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار