پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني روزهای 21 تا 24 شهريور امسال در اصفهان برگزار مي شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر اجلاس تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی شامگاه شنبه در ديدار اعضاي اين اجلاس با امام جمعه کاشان، گفت: آئین افتتاحيه اجلاس روز چهارشنبه 22 شهريور در سالن كوثر اصفهان برگزار می شود.

مهدي دهقان،با تاکید بر  حضور یک هزار مداح، ذاکر و مبلغ و پژوهشگر از داخل و خارج از کشور در این اجلاس افزود: 60  نفر ميهمان خارجي نیز از 32  كشور جهان در  این اجلاس

شرکت می کنند.

به گفته وی، تجليل از 103 مداح اهل بيت (ع) كه متوسط سن آنها 83 سال است یکی ار برنامه های پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني است.

وی، برگزاری دو نشست علمي با موضوع «رفع خرافات در عزاداريهای سنتي و سينه زني» و «اصلاح شعر در مداحي‌ها» را در حاشیه برگزاری این اجلاس یادآورشد و گفت: برگزاری نشست اديان آسماني  با سخنراني نمايندگان اديان كليمي، مسيحي، زرتشتي و ارامنه از دیگر برنامه های جنبی اجلاس است.

به گفته وی، آیین اهداي پرچم حضرت ابوالفضل العباس (ع) به آستان مقدس سلطانعلي ابن امام باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان از دیگر ویژه برنامه های این اجلاس است که این آئین با حضور پيرغلامان و خادمان حسيني روز پنجشنبه 23 شهريور در کاشان اجرا خواهد شد.

دبیر اجلاس تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی، اظهار داشت:اجرای آئین اختتاميه این اجلاس را با حضور بيش از 15 هزار نفر مردم اصفهان و ميهمانان داخلي و خارجي روز پنجشنبه 23 شهريور در مسجد جامع  اصفهان برگزار خواهد شد.

دهقان، با اشاره به اینکه همه ساله پرچم بارگاه ملکوتی حضرت امام حسين (ع) ويژه اجلاس، به برگزار كننده استاني كه سال بعد ميزبان اجلاس خواهد بود، اهدا می شود تصریح کرد: سال آینده استان لرستان میزبان شانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پير غلامان و خادمان حسيني خواهدبود.

وی افزود: استاندار لرستان در آئین پانزدهمین اجلاس در اصفهان پرچم را تحويل خواهد گرفت و آماده اجرای برای برنامه ريزي اجلاس شانزدهم می شود.

دهقان در پایان گفت: اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني سال های گذشته در مرکز استان های بوشهر، همدان، اردبيل، ساری، اهواز و شیراز برگزار شده است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری اجلاس بين المللی تجليل از پيرغلامان حسينی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار