مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از باز فعالی و راه اندازی مجدد واحد‌های در تملک بانک‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بختیار رازانی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: با توجه به مهیا بودن زیرساخت‌های تولید در این واحدها، بازفعالی و راه اندازی مجدد ان‌ها موجب افزایش تولید و رونق اقتصادی وایجاد اشتغال خواهد شد.

وی به آمار واحد‌های تحت تملک بانک‌ها در سطح شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: در شهرک‌های صنعتی استان لرستان تاکنون تعداد ۶۷ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها می‌باشد که از این تعداد حدود ۳۹ واحد صنعتی تا سال ۹۲ به تملک بانک‌ها در آمده اند.

رازانی افزود: هر چند فرایند تملک توسط بانک‌ها قانونی و برای واحد‌هایی است که از تعهدات خود نسبت به بانک تخلف می‌کنند، اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان مانع تملک واحد‌های صنعتی بیشتری توسط بانک‌های عامل شد لذا در دولت یازدهم امارتعداد واحد صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها سیر نزولی داشته است.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: بانک‌های عاملی که واحد‌های صنعتی را به تملک خود درآورده اند بایستی از طریق مزایده عمومی یا واگذاری به مالک قبلی به روش اقاله یا اجاره به شرط تملیک اقدام نمایند که معمولا زمان بر بوده ودر بسیاری موارد به نتیجه نمی‌رسد و نهایتا روز بروز باعث استهلاک سرمایه خواهد شد.

وی اضافه کرد: واحد‌های صنعتی تحت تملک بانک‌ها در شهرک‌های صنعتی بروجرد، خرم آباد، منطقه ویژه اقتصادی لرستان و نواحی صنعتی پل هرو، خوشناموند کوهدشت و علی میرزایی نورآباد می‌باشد.

رازانی با بیان اینکه ۱۸ واحد دیگر در حال تملک توسط بانک‌ها هستند اضافه کرد: بیشترین واحد‌های صنعتی تحت تملک بانک‌ها مربوط به شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در خصوص حل مشکلات واحد‌های تحت تملک بانک‌ها تدابیری در نظر گرفته شده است که از جمله مطرح کردن مشکل این واحد‌های صنعتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران می‌باشد که امید است دستگاه قضایی در این خصوص بتواند در راه اندازی مجدد این واحد‌ها مساعدت نمایدو واحد‌های صنعتی توسط مالکان قبلی فعال شده و به چرخه تولید باز گردند.


وی گفت: بانک‌های عاملی که واحد‌های صنعتی را به تملک خود درآورده اند شامل بانک ملی، ملت، صنعت و معدن، صادرات، تجارت و توسعه تعاون می‌باشد که بیشترین تعداد واحد صنعتی توسط بانک ملی به تملک در آمده اند.


مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تسریح کرد:واحد‌های تحت تملک بانک‌ها در بسیاری موارد دارای زیر ساخت اولیه اب و برق و گاز و ساختمان و خطوط تولید بوده و بعضا با مقدار تسهیلات قابل راه اندازی و تولید می‌باشند.


وی گفت: بانک‌هایی که زمین‌های خالی بدون ایجاد ساختمان و تاسیسات و خطوط تولید را تملک نموده اند با مراجعه به این شرکت و اخذ حق و حقوق خود می‌توانند زمین‌های مذکور را جهت واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری از رهن خود خارج نمایند.


انتهای پیام/م

واحد‌های تولیدی تحت تملک بانک‌ها در لرستان راه اندازی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.