معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت : برای اولین بار در استان خراسان شمالی به مددجویان دارای بیماری صعب‌العلاج خدمات توان‌بخشی ارائه می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ نعمتی معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امداد استان گفت : هم اکنون بیش از ۵۰۰ بیمار صعب العلاج و۶۰ بیمار خاص تحت حمایت های کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند که این نهاد با پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج، هزینه های جانبی آنان را ۱۰۰درصد متقبل شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را خدمات دهی وتوان بخشی بیماران صعب العلاج اعلام کرد وافزود: در این طرح تجهیزات توانبخشی هم چون ویلچر، عصا، عینک،پوشک،تخت، تشک وسایر وسایل مورد نیاز به صورت کاملا رایگان به این بیماران ارائه می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با یاد آوری اینکه در فاز اول اجرای این طرح ۷۷۶ بیمار صعب العلاج استان از این خدمات بهره مند شوند،گفت: ۶۸۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح در سال ۹۶ تخصیص داده شده است.

نعمتی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۴ هزار و۵۰۰ نفر از مددجویان شهری بالای ۲۰ هزار نفر در شهر های بجنورد، اسفراین، شیروان و آشخانه از مزایای بیمه خدمات درمانی بهره مند هستند،افزود :در سال ۹۵ ، چهار میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان برای تامین برنامه های خدمات درمانی بیماران نیازمند تحت حمایت این نهاد هزینه شد.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۵، بیش از یک میلیارد تومان برای هزینه های دارو مددجویان بیمار تحت حمایت این نهاد صرف شد، گفت: دو میلیارد تومان برای ویزیت پزشک، حدود ۱۹ میلیون تومان برای خدمات تشخیصی،دو میلیارد و۳۰۰ برای خدمات بستری،حدود ۲۰ میلیون تومان برای دندان پزشکی ویک میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان نیز در سایر موراد مورد نیازبیماران تحت حمایت این نهاد هزینه شد.

نعمتی در ادامه درباره طرح «مراقبت در منزل بیماران زمین گیر نیز، افزود: این نهاد برای نگهداری از بیمارانی که قادر به حرکت نیستند به افراد خانواده آنان صد هزار تومان هزینه نگهداری پرداخت می کند تا افراد بیمار بتوانند در کنار خانواده به ادامه زندگی خود بپردازند.

انتهای پیام/آ

صرف بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای هزینه های دارو مددجویان در سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.