مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان بر تهیه روادید و فقط از طريق دفاتر مجاز و قانونی سازمان حج و زيارت تاکید داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید محمد هادی جزینی‌زاده، مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان گفت: به منظور جلوگيری از جعل رواديد از پرداخت مبالغ نامتعارف به دفاتر غیرمجاز جدا خودداری کرده، و فقط از طريق دفاتر مجاز و قانونی سازمان حج و زيارت جهت دریافت رواديد در سامانه سماح اقدام کنند.

وی بیان داشت: روادیدی که صادر می‌شود، 3 ماه همراه با یک ماه اقامت در کشور عراق است، که بدون درج مخصوص اربعین صادر می‌شود.

جزینی زاده افزود: ثبت نام در سامانه سماح از اول شهریور ماه سال جاری آغاز شده و از تاریخ 20 شهریور ماه جاری صدور روادید توسط سفارت و کنسولگری‌های عراق حاضر در کشور، و دفاتر موقت صدور روادید در مناطق 12 گانه و4 واحد سیار صدور روادید بنا به ضرورت در مناطق مورد نظر از اول مهرماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه درخوزستان با تاکید بر ممنوعیت سفر به عراق بدون گذرنامه و روادید معتبر متذکر شد: هیچ کدام از هموطنان کشورمان به وسیله کارت ملی، شناسنامه و یا اوراق هویتی خود نمی‌توانند، از مرز ایران وارد عراق شوند.

جزینی‌زاده، افزود: عده‌ای از زائران با تصور اینکه امکان خروج از مرز با استفاده از کارت ملی وجود دارد، در روزهای آخر به گیت‌های مرزی هجوم آورده و سبب مشکلات زیادی در مرزها شدند.

وی تاکید کرد: زائران اربعین همان طوری که به امام حسین (ع) ارادت دارند، باید خود را ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق کنند و زائرانی که درخواست صدور روادید دارند، فقط از طریق سامانه سماح سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه درخوزستان اشاره ای به به حادثه تروریستی حله در اربعین سال گذشته و به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان کشورمان داشت و گفت: افراد به شهادت رسیده با وجود داشتن روادید اما بیمه نبودند، و از طریق دفاتر غیرمجاز روادید سفر دریافت کرده بودند.

جزینی‌زاده تصریح کرد: به منظور جلوگیری از جعل روادید از پرداخت مبالغ نامتعارف به دفاتر غیرمجاز جدا خودداری کرده، و فقط از طریق دفاتر مجاز و قانونی سازمان حج و زیارت برای دریافت روادید در سامانه سماح اقدام کنند.

وی توضیح داد: لغو روادید میان دو کشور ایران و عراق مستلزم توافقات بین دو کشور است، به همین دلیل تاکنون هیچ توافقی مابین دو کشور مبنی بر لغو روادید صورت نگرفته است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان در پایان متذکر شد: سال گذشته حدود 1/2 میلیون نفر زائر اربعین از پایان‌ های مرزی رسمی  خوزستان به عراق خارج شدند، که پیش بینی می‌شود، این آمار در سال جاری نیز در همین حدود باشد.

انتهای پیام/م

گذر از مرزها مستلزم داشتن روادید از سازمان حج وزیارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.