رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان گفت: 25 درصد مدارس استان از پایگاه تغذیه سالم بهره مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا مسرور، رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان بیان داشت: هر ساله برای بررسی پایگاه‌های تغذیه سلامت، جلسات متعددی برگزار می‌شود و قرار است هفته آینده نیز در همین راستا جلسه‌ای برگزار شود.
وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های سال گذشته، بوفه‌های مدارس باید حتما مجوز‌های لازم را اخذ کنند.
مسرور اظهار داشت: درصورتی که در بازرسی‌ها متوجه شویم بوفه یک مدرسه فاقد مجوز است، علاوه بر این‌که بوفه مدرسه پلمپ می‌شود، به مدیر مدرسه نیز تذکر داده شده و در پرونده او درج می‌شود؛ چرا که مدیر مدرسه مسئول تغذیه دانش‌آموزان است. با توجه به اینکه امسال نظارت‌ها افزایش می‌یابد، مدیران باید به این مساله توجه بیش تری نشان دهند.
رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان اذعان کرد: برای افزایش سرعت روند اخذ مجوز، درخواست‌ها از طریق مدیران مدارس ارسال شده و ارائه مجوز از سوی ادارات مناطق انجام می‌گیرد. برای دریافت مجوز نیز شرایط مختلفی مدنظر است، به طور مثال بوفه مدرسه باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد.
این مقام مسئول افزود: در بوفه مدارس ابتدایی نباید مواد غذایی ناسالم مانند پفک یا چیپس یا سایر موادغذایی که مناسب سن دانش‌آموزان نیست، توزیع شود. ممکن است توزیع این مواد غذایی در سطح شهر ایرادی نداشته باشد اما این کار در مدارس ابتدایی و با توجه به سن دانش‌آموزان، مناسب نیست.
وی با بیان اینکه مطابق با آمار تا سال گذشته حدود 25 درصد از مدارس استان پایگاه تغذیه سالم داشتند، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 8 هزار مدرسه در استان در حال فعالیت هستند که بسیاری از آن‌ها مدارس روستایی هستند و این مدارس اغلب نیازی به پایگاه تغذیه سالم ندارند؛ بنابراین اگر این نکته را در نظر بگیریم، می‌توان گفت حدود 35 درصد مدارس دارای پایگاه تغذیه سالم هستند.
علیرضا مسرور اذعان داشت: مساله تغذیه برای دانش‌آموزان بسیار با اهمیت است اما به نظر می‌رسد این امر از سوی مدیران مدارس با جدیت چندانی دنبال نمی‌شود؛ مدیران باید به تغذیه دانش‌آموزان توجه زیادی داشته باشند.
انتهای پیام/گ

وجود پایگاه تغذیه سالم در مدارس خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.